We are family!

Först jobb, sedan (efter att halvt ha brutit ihop av paranoia under lunchen!) direkt till styrelsemöte,
och sedan hem. Och nu undrar jag om jag tänkte käka nån middag eller om fikat på mötet också
kan räknas som middag? Jag orkar lixom inte... *zzz*

Sen fastnade jag här lite, på "släktforskningssidan" där jag hittar släktingar since waaay back,
och det är så himla häftigt! Det började med att jag en dag för kanske två månader sedan googlade
min mormor & morfars namn, och på den vägen är det... snubblade in på en vansinnigt lätt och rolig
sida. T.ex så upptäckte jag nyss att min mormors morfars far var greve! Hur coolt är inte DET?
Greve Ludvig Constantin Kalling, hette han. Han levde 1798-1854. Inte helt nyss. Sånt här kan man
ju verkligen snöa in på fullkomligt! Jag har hört av mig till kvinnan som har startat sajten och frågat
om hon vill ha hjälp med att fylla på i leden efter mormor och morfar, och hon har svarat mig, nu ska
jag se om min stora kära familj vill hjälpa mig. Så himla häftiiigt! : ) Och att min släkt har hetat Stierna/
Stjerna i efternamn back in the days är ju också jääävligt coolt.... Ytterligare ett bevis på att vi är
riktiga stjärnor, haha! ♥ 

Ja, middag ja.... äh, vem har tid med sånt? : ) 

 
 


And by the way. IDAG! Två år sedan mitt liv vändes upp&ner
och det kommer aaaldrig blir detsamma,
and I love it. I live it, I love it. ♥



Postat av: Mia

Men vad heter den sidan dåååå? <3

Svar: Men det är ju inte för ALLAS släkt, det är en "Bibbi" som jag på lite håll är släkt med, som har sidan. http://www.fernholm.net/personsida/bibbi-gener/ är sidan, och min mormor (Eva Marie-Louise Ivana Jäderlund) finns med i hennes meny på sidan, de är tydligen sysslingar : ) YAY!
Ida

2012-10-02 @ 23:25:29
URL: http://byggmia.blogspot.se
Postat av: Patrik

Anade att du var född till en stjärna :) Släktforskning kan nog vara riktigt kul, jag har inte så stor koll på vad som hänt tidigare i min släkt, mer än ett par generationer bakåt.

Självklart räknas fika som middag, om det är det enda man nu stoppar i sig. Har ätit många middagar bestående av fikabröd (eller ostbågar för den delen).

Svar: Ja så länge man har NÅT i magen så...? : )

Jag har aldrig släktforskat förut, (okej, vet inte om det här klickandet kan räknas som forskning men allt är ju SÅ ENKELT NU!) - men är helt klart intresserad och tycker att sån historia är jättespännande!

: )
Ida

2012-10-02 @ 23:47:10
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: S.

Haha, fasen vad ballt :)
På min pappas sida har min faster sett att vi - på något sätt, minns inte vilket - är släkt med Prins Philip :P

Svar: Coolt! : )
Ida

2012-10-03 @ 07:00:42
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Eve

Hittade också ett gäng släktingar from WAAYYYY back för några år sedan. Hur coolt som helst ju!
MEn greve, liksom! That`s awesome!
Vi var bara bönder och samer.

Svar: Grr-Eve! ^^ Höhö.
Ida

2012-10-03 @ 09:18:24
URL: http://eveseden.blogg.se
Postat av: Eve

Men vi har hetat Winter/Winther en gång i tiden..samenamnet. Me likey!

Svar: I know! Men får du ta det om du skulle gifta dig t.ex? Undrar hur långt tillbaka man får "låna"... ^^ (ja, om du nu ens skulle vilja det, du har ju redan bytt en gång ^^)
Ida

2012-10-03 @ 09:18:54
URL: http://eveseden.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0