Oh the joy, and stuff. And pommes.

Kom hem från Stockholm för en stund sedan. Känner mig både stark och svag på samma gång.
Det är hjärtskärande att åka därifrån och veta att man inte kommer att ses förrän om 5-6 veckor.
Helt sjukt lång tid, med andra ord. Det gäller att sysselsätta sig med annat. Exempelvis så ska
jag jobba fyra helger av fem... Bra eller anus? Nåja, det är ju bra för tankeskingringen, kanske.

Stark, mjo. Mja. Man får ju lov att vara cool för att greja sånthär. Det är förresten andra saker jag
grejar jävligt bra som stärker självförtroendet. Fyra veckor idag utan att "utöva min Trichotillomani",
t.ex.! Och det är jävligt bra ska ni veta!! : ) Happy happy. Då blir man ännu starkare och orkar mer.
Man varvar abstinensen med att faktiskt tycka att man är jävligt bra. Jobbigt härligt.. ; ) 

Crappy stuff fortsätter tyvärr med käken, som inte gett med sig ett dugg sedan i fredags. Jag saknar
fast föda!! Okej, soppa är gott, men hello? Idag var vi på Donken och det enda jag kunde få in genom
min numera rätt smala springa till mun var pommes, så det blev lite sånt. Och sen fick jag ont i magen
eftersom det var typ det första jag TUGGAT på länge. Ungefär. Great. Imorgon innan jobbet måste jag
få tag i någon läkare. Är bara så himla rädd att inte bli tagen på allvar, som senast. Att inte få rätt hjälp.
Jag har så jävla ont, kan inte äta som vanligt, det gör ont att prata, att svälja, halva huvudet gör ont hela
jävla tiden, det känns helt svullet ända in i örat, helt läskigt och jobbigt (så har det känts sen i våras),
och det känns som om jag har feber (av det?) och min "sångkarriär" ska vi väl inte ens tänka på.

SÅHÄR KAN JAG JU FÖR FAN INTE HA DET!! Hjälp mig lixom!
Det ska bli VÄLDIGT intressant att jobba i det här skicket. Väldigt. 
 
 
 
 
 
Men var stark, var stark. 
Jag är alldeles för ung & snygg & bra för det här.... ^^
 

Postat av: Patrik

Hoppas du får tag på en vettig läkare som kan laga så du slipper ha ont och kan äta riktig mat.

Svar: I hope so too....
Ida

2012-09-18 @ 00:09:32
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Eve

Dom måste ta dig på allvar nu. Det ska ju inte behöva vara såhär, ren idioti från landstingets sida ju. Vi har ju samma problem, blir inte tagna på allvar gällande klådan, och INGET händer. "Ni får stå ut". Jätteroligt att gå runt med sår överallt...verkligen.

Stå på dig! Spöa dom om de inte lyssnar.

Svar: Idag pratade jag med husläkarcentrum för att fråga var jag skulle vända mig, men de insisterade på att jag skulle komma dit först. Men seriöst? Jag har ju redan GJORT den här "resan" en gång, först till husläkaren som ÄNDÅ inte kommer göra något utan bara skriva en remiss till Uppsala. Jag bad om att få komma till Uppsala direkt men DET gick ju inte. Antingen husläkarbesök eller sitta på akuten (och vänta i flera timmar för att säkerligen bara få komma hem med smärtstillande, vilket jag ju redan har) -så jag ba.. nä. Det var inte det jag ville. Imorgon ska jag ringa direkt till käkkirurgen i Uppsala där jag var senast. Fy fan. Det som var så jävla billigt!!
Ida

2012-09-18 @ 09:56:23
URL: http://eveseden.blogg.se
Postat av: Petra

Hatar att försöka "state my case" hos läkarn (nu snackar vi förvisso sjuk i huvudet, inte kroppen om man säger så) varje gång. Vågar inte köra över deras argument och verkligen säga att det är fel på mig gör något nu! Förjävligt att sjukvården inte fungerar som man vill att den ska, särskilt när det påverkar dig på flera områden liksom. Sjukt bra med fyra veckor btw!

Svar: Jag är också sämst på att stå på mig. Hate it! Efter dåliga förslag imorse från husläkarcentrum ska jag ta det i egna händer och ringa direkt till Akademiska.
TACK! : ) : )
Ida

2012-09-18 @ 16:35:11
Postat av: Carro Blomqvist

awh idaaaa... <3 hoppas så att du ska må bättre snart <3

Svar: Tack gumman : ) Hur går det med huset? : )
Ida

2012-09-18 @ 21:18:37
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Carro Blomqvist

jooo de går bra, dom ska kika gropar på torsdag men grannen är säker på att dom kommer bli godkända... vi har mkt att göra men gör så gott vi kan : )

Svar: Är så himla glad för er skull, att ni ens fick huset är ju bara SÅ roligt : ) (eller ja, fick och fick, ni betalade ju för det, but still ^^)
Ida

2012-09-18 @ 21:28:52
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Carro Blomqvist

tack, du är så himla gullig! <3

Svar:
Ida

2012-09-19 @ 08:11:56
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0