Surr.


 
In the midnight hour, baby, more more more...

Tatuera upp resten av "semesterpengarna"?
Om en månad har jag ett gage plus också.
Hade varit trevligt att fylla på på armen. Mmmm. Surr.
  

Postat av: Carro

vilka fina bilder på dig : )

åh, vill också tatuera mig..

Svar: <3
Ida

2013-08-10 @ 09:34:11
URL: http://rosatussilago.blogg.se/
Postat av: A

Jag älskar din blogg och allt du skriver!:)
Vill också tatuera mig igen. Men det blir för dem sista pengarna, haha... Du förresten, fick äntligen efter många om o men göra en 24 timmars blodtrycksmätning, den såg likadan ut som den du hade och va lika smal:) det visade sig att mitt fucking blodtryck av avvikande. Så hoppas verkligen dem gör något åt detta nu! blir så trött alltså... Vill ha medicin och det vill dem inte ge nästan för att ja är så ung, men berättade för läkaren att va fan, att jag visste en som va 29, alltså du:) som hade fått börja på det. Han undrade hur högt du hade. Och när jag svarade att du hade haft 210/122 som högst så sa han att det var fysiskt omöjligt att man kan ha ett sånt tryck:s men svarade att, varför skulle man ljuga om en sån sak lix, finns ju ingen anledning alls. Det va wierd.. Men du kanske är övernaturlig då svarade ja;)

Kram

Svar: Tack snälla :D
Alltså jag har ett papper med alla siffror på och hon ringade in det väsentliga och sa att det ena var övertryck och det andra var undertryck. Syst. och Diast. står det. JAG VET INTE, jag har ingen koll, men det var så hon sa iaf. Det jag skrev till dig var det högst uppmätta trycket under det dygnet och det var klockan 22:22. Det lägst trycket var 135/97. Så jag kan inte svara på varför han sa att det var fysiskt omöjligt, haha! Men, jag är väl lite onormal.. ja. Inte konstigt att de kastade in mig på medicinering samma dag ;)
Ida

2013-08-10 @ 14:35:42
Postat av: Anonym

Awww ditt lägsta tryck är ungefär de jag har ju:/ och jag ska verkligen tvinga dem att ge medicin på de alltså. jag antar att du inte vill lägga ut bild på siffrorna? kan va intressant att se om de e liknande mitt. Men förstår om du inte vill. Kan verka wierd kanske:/ ja men alltså din blogg är en inspirationskälla. Och allt du skriver gällande det psykiska måendet som man själv har brottats med sedan barnsben men ännu inte fått bukt med. Alla dessa demoner som ständigt är närvarande. Krossar och stampar sönder allt.. Likadant med din musik, håller själv på med musik och spelar in låtar. Det är mitt livs terapi kan man säga....

A.

Svar: Tack så mycket, kul att du gillar in blogg. : ) Jag skriver dock inte lika öppet som jag skulle önska, eller som jag gjorde förut, i bloggen. Samma sak med musiken, det var faktiskt ganska längesedan jag skrev något eget... ^^
Ida

2013-08-10 @ 18:12:12
Postat av: Patrik

Läste lite i kommentarerna om blodtryck ovan... Är det superhögt som du hade Ida, så sätter man ju in medicin för att sänka så inte blodtrycket ska ställa till en massa annat.

Men... ligger blodtrycket "bara" högt som A har så kan det vara klokt att i första hand se över kost och motion och försöka hjälpa kroppen att göra sitt bästa för att justera blodtrycket på naturlig väg. Mindre läsk, godis, kaffe och mat som färdiga rätter och halvfabrikat. Istället väljer man att dricka mer vatten, äta mer frukt och grönsaker och laga maten från grunden så man kan salta mindre osv.

Har själv något högt blodtryck, typ 140/90 och har i första hand valt att försöka hålla det nere genom kost och motion. Funkar så där, mest för att jag inte riktigt har haft självdciplinen att äta "rätt" hela tiden och tillräckligt konsekvent för att få rätt resultat. Har gjort det valet för att medicin ofta innebär att man behandlar symptomet (höga blodtrycket) istället för orsaken, samtidigt som man ofta får äta medicinen för resten av livet.

Jaja, det var i alla fall min "åsikt" om blodtryck....

Tuff tröja du har på bilden :)

2013-08-10 @ 21:40:48
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: A

Är jättesmal, motionerar, dricker inte läsk och avskyr salt, så det är knappast något sånt heller. Men iaf. Skulle va jätteschysst ida om du ville visa bild.
Kram...

Svar: Jag känner inte att det är något jag måste publicera i min blogg, har mycket läsare men tror inte det är av intresse för någon.. Jag kan maila bild om du vill ha? Men har bara en lousy mobilkamera att fota med. Varför vill du ha en bild? Vill du jämföra? ;)
Ida

2013-08-11 @ 17:52:35
Postat av: A

ja de skulle va jättesnällt, och jo tror visst att många är intresserad faktiskt, fler än du tror, hehe.. Men skriver mailadressen då. Ja vill jämföra:)
Alltså, bara skönt att veta att man inte är ensam också....

Svar: Du vet ju redan att du inte är ensam ;) Njä, mätningen är ifrån april så det vore ju bara konstigt om jag lade ut den nu. Lite som att jag bara skulle vilja ha uppmärksamhet för det. Nä, det vill jag inte. Jag mailar istället ;)
Ida

2013-08-11 @ 18:10:23
Postat av: Anonym

ja jättesnällt alltså:) du har ju min mail nu ju.
kram....

Svar: Yes, jag skickade precis.
Ida

2013-08-11 @ 18:26:23

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0