Andra advent. Jag tänder hur många vaniljljus jag vill.

Imorse, ba: "COME ON WINTER BITCH, I'M READY!", typ. 

                      
 
Idag = jobbsöndag. Man får nästan alltid "jaga ut" kunderna på söndagar. Nästan aldrig har de gått när 
klockan blir fem. När klockan blir stängning. "Ursäkta, vi stänger nu..", och så ska de bara titta liiite
till, eller bara prova litegrann, och sen ska det betalas också, oj oj oj och här står vi och inte får betalt.

Nåja. SÅ sena blev vi inte idag, men det är ett typiskt söndagsfenomen. Lite extra svider det såklart
då man borde få 100% OB på söndagar, enligt lag, men vi har 0%... 

Nog om det. Här kommer dagens pepparkaka! :

 
Efter jobbet gick jag och handlade. Skulle köpa EN SAK. Bröd. Det blir aldrig så, att man bara köper EN sak.
Men man ska vara glad om man iallafall får med sig den där enda saken, som man bara skulle ha, det har ju
hänt att man kommer hem med allt utom den saken. Idag var det som sagt bröd. ALLT rostbröd var slut.
Också ett söndagsfenomen. Man ska lixom inte handla bröd på söndagar. Det VET jag ju redan. 
Så det bev något helt annat! Något nytt! Spännande, spännande...

Sen blev det såklart en massa andra saker. Inte alls bara bröd. Det blev andra saker för 214 kronor.
Måh! MEN, det blev en grej jag verkligen ville ha. Kristian Gidlunds bok "I kroppen min". Den gör lixom ont
innan man ens börjat, eftersom man vet hur den slutar... Det kommer nog bli en helt fantastisk, och samtidigt
fantastiskt JOBBIG läsning. Ska visserligen läsa klart en annan bok först, som jag började på i förrgår natt,
men sen. Sen jävlar. Kanske ska plasta in kudden först. Galon-örngott, anyone?  

  

Postat av: Patrik

Trist att du inte får OB när det är helg, blir ju annars rätt stor skillnad på lönen om man får det… Du kanske borde söka andra butiksjobb nu när du har ett butiksjobb? Brukar vara lättare att få då än om man inte har något alls.

När jag var en liten plutt och gick i skolan så var mjölken i en stor plastkudde ( i en kartong). Det satt en gummipip på den så man kunde tappa direkt i glaset (kartongen med kudden satt i ett stativ). Om man var snäll och tjatade som f-n så kunde man ibland komma över en sån kudde när den blev tom. Uppblåst så blev den som en.. just det ja.. kudde. Sån kanske skulle funka om du inte har örngott i Galon :)

Svar: I knooow, jag räknade ut förut hur mycket jag gått "back", det var ungefär 55.000:- då, sedan jag började, om jag skulle fått OB enligt lag... vi har ju alltid öppet, även alla röda dagar. Det var längesedan jag räknade det så det är ju mer nu... : (
Jag borde verkligen söka nytt. Är dum mot mig själv som stannar men trivs med kollegorna och är rädd för att söka nytt..
Ida

2013-12-08 @ 19:12:52
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: johanna

det är ju verkligen jättekonstigt att ni inte får ob, varken kvällar eller helger..!
Håller med Patrik (ovanför) våga söka nytt, du kanske kan behålla ditt nuvarande fast på deltid? och ha två deltidsjobb istället? :)

Svar: Jag jobbar redan bara halvtid... är sjukskriven andra halvan. Fast det verkar som att jag jobbar mycket mer än så, det blir nog så med alla helger.. : / Jag vet att jag borde söka nytt, jag VILL samtidigt som jag inte vågar. Är rädd för nytt. Är rädd att inte kunna. (fast jag har aldrig haft något problem att lära mig förut och nu har jag ju erfarenhet!) Är rädd att inte få lika awesome arbetskamrater. En massa saker lixom! Jag trivs ju så bra där, OCKSÅ.. ^^ Men nu kommer en till vår med show och allt, tror det blir ohållbart, helgerna funkar inte. Inget funkar!
Ida

2013-12-09 @ 12:48:33
URL: http://tigermysig.blogg.se
Postat av: johanna

Jag förstår precis, det är läskigt, tills man vågar ta språnget ut i det okända! Men man måste känna sig redo för att ta steget mot något nytt. Eller så har jag kännt när jag har sagt upp mg från gamla jobb och sökt nya.
Så så länge du trivs och gillar ditt jobb, stanna! Men något sätt måste det väl gå att ordna ob? :)

Svar: Enda chansen till det, är att ta ett helt annat jobb....... ; )
Ida

2013-12-09 @ 15:14:08
URL: http://tigermysig.blogg.se
Postat av: Patrik

Många tusenlappar blir det… Är säker på att du haft mer glädje av dom än din arbetsgivare…

Just att söka andra jobb kan väl egentligen inte vara så farligt? Man måste ju inte heller tacka ja om man "råkar" få att nytt jobb. Är väl alltid kul att "se sig om" lite… Är i alla fall säker på att du klarar det mesta, även om du lämnar komfortzonen lite.

Något annat du kan tänka dig att jobba med om du får välja fritt, oavsett omständigheter?

2013-12-09 @ 19:45:46
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0