"It's hard to draw the line"

Världens kanske i särklass bäst intajmade sms fick jag nyss av min bästa Bea. ♥
Torkad mascaragråt längs kinderna (skitsnygg som en snorig Ozzy, typ) och fingrarna i håret
MEN JAG HAR INTE PILLAT, JAG LOVAR - och så fick jag ett fint sms. Det stramade i de
svarta kinderna när jag log. Måste vara nåt telepati-skit.

^^



Shut the fuck up, get up. 


Det är skrämmande hur jävla trasig man kan känna sig egentligen, och ändå känna att det är en bra idé
att sitta och blogga. Som att jag inte menar det, lixom? Oh yes I do. Det är läskigt hur destruktiva tankar
jag får när jag mår såhär. Förr i tiden skrev jag om dem, men blev ombedd att sluta. Av mina syskon, bl.a.
Jag tror inte det hjälpte mig ett dugg, att sluta skriva. Alla hanterar sina saker olika. Jag skrev om det öppet
men det var ju inte så att jag uppmanade folk att göra som jag, eller att det på nåt sätt var bra. Jag bara
använde mig av min "kanal" - då: min Lunarstormdagbok/blogg - och fick utlopp för saker. Ibland så hjälpte det
att skriva, att jag exempelvis ville skära mig för att omdirigera smärtan, eller rentav hoppa framför ett tåg,
och sen kände jag inte lika starkt att jag behövde göra det längre. Att få ventilera det hjälpte. Jag har ventilerat
på tok för lite de senaste åren. Nu känns det som att jag vill sudda ut allt det jag nyss skrev för jag vet inte 
hur det LÅTER, men struntsamma. Jag tror jag skulle bli inlåst om jag skrev & uttryckte vad jag kände, alltid.
Ibland kanske det är bäst att hålla det för sig själv. 

Men inte alltid.

Åh, om ni kunde få vara inne i mitt huvud en dag eller två.
Jag tänker ofta att jag skulle vilja sudda bort allt som hänt
& allt jag sett & allt jag känt
men då skulle jag ju inte vara jag.
All of this made me who I am.
Ehh, på gott och ont.
I know.
  

Russinen ur kakan, någon?
 

Postat av: Maria

Bara russin är inte gott. Och även om man skulle tycka det så skulle man ledsna på att äta bara russin. Men ibland önskar man ju att det inte var så himla MYCKET kaka runtomkring... (Du är SUPERDUKTIG som inte pillar!!!)

Svar: : ) ❤️
Tack snälla!
(kakor är gott!)
Ida

2013-12-31 @ 01:51:22
URL: http://granntanten.wordpress.com/
Postat av: Storasyster Annie

Men VEM har bett dig att bara "finblogga"? Bloggen är ju din dagbok, din kanal, ditt uttryckssätt. Varför skulle du inte få göra det på det sätt som stunden och situationen kräver och du mår bra av?
Galet isf.
Kram ❤

Svar: Det var 9 år sedan ungefär, och det var på Lunar, och nej det var inte du iallafall :) Det var ju er jag fick komma hem och sova hos när allt var blä ❤️ Kram!!
Ida

2013-12-31 @ 07:34:49
Postat av: S.

Du får uttrycka dig precis hur du vill! :) bara DU mår bättre av det.

Svar: Tack! ❤️
Ida

2013-12-31 @ 08:26:39

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0