Mera hår. ( / mindre hår )

Det är någon som vill skriva en artikel om mig och min sjukdom, i en tidning.
Jag blir liiite terrified, samtidigt som jag vill det så gärna, för jag vill ut med det nu.

I 17 år har jag haft trichotillomanin, i 14 år har jag bett om hjälp att behandla den.
I 12½ år har jag haft peruk. Och aldrig har jag varit så redo som nu. Eller...?
Utan hjälp från vården, alldeles på egna ben, men med er som stödhjul.
Jag vet vilka som finns där för mig! Men jag skulle behöva proffshjälp också.

Jag har inte varit så stark på sista tiden, jag får nästan dåligt samvete av era fina kommentarer.
De senaste månaderna har det faktiskt varit riktigt riktigt dåligt och jag har plockat bort VÄLDIGT
mycket hår. Men nu, nu vill jag prova igen. Nu vill jag skriva igen, nu vill jag försöka igen, nu vill jag
stå emot igen. Och jag vill ställa upp på den där intervjun. Jag vill nu. Jag kan nu. 

Jag kanske måste raka av mig det igen för att börja om från noll. IGEN.
Det gör mig frustrerad men det kanske är bästa sättet. Fan. Hårhelvete.... ^^

Februari 2011:


 

Postat av: Patrik

Viljan har du, och stödhjul, sen är det "bara" att inte ge upp, det finns alltid möjlighet till ett nytt försök om det inte skulle funka hela vägen i mål.

Svar: Jag är ju lite dålig på det där med att inte ge upp, det är lätt att ge upp när det kommer motgångar... men ingen annan kommer göra det åt mig så jag MÅSTE ju. Jag vill! : )
Ida

2013-02-23 @ 00:07:55
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Emma

Åh, jag får dåligt samvete när jag kommenterar så sällan men.. Jag har läst din blogg ända sedan lunar-tiden då jag kikade in på dig slaviskt på HittaFisken, jag ser verkligen upp till dig på alla sätt och vis och du verkar så.jävla.stark! Dessutom är du så galet jäkla vacker! Med peruk men så otroligt fin utan också! You can do it Ida! och känner du dig stark nog att klara av tidningen som vill skriva om dig så, why not?! vad kan du förlora på det då? : ) då kanske de får upp ögonen och hjälper, det har trots allt gått 14 år för länge!

Svar: JAAA, jag hoppas verkligen att det kan leda till att jag får hjälp!! Det funkar ju inte att be om det inom vården, uppenbarligen, så ut i media bara... ^^ Tack för dina fina ord, det betyder jättemycket för mig! ♥ Tack tack snälla... : )
Ida

2013-02-23 @ 00:33:38
Postat av: Vickan

Du är så himla stark, fin och underbar Ida!! : )

Svar: Tack Vickan! ♥
Ida

2013-02-23 @ 03:27:41
URL: http://vicksi.blogg.se
Postat av: S.

Tycker det låter som en bra idé med tidningen. För då kanske någon expert där ute nappar? :)

Svar: Det är ju visserligen bara lokalt.. men att få ut det i tidningen kan ju vara jättebra, någon kanske vet någon som vet någon.... : )
Ida

2013-02-23 @ 08:59:42
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Andrea

Tänk hur många tjejer & killar det finns därute som behöver en förebild som talar öppet om detta? Ställ upp på intervjun! För din skull & andras! Stay strong, sweetie.

Svar: Ja... jag har tänk på det så mycket, det var ett år sedan jag började skriva om det i bloggen och jag har sedan dess funderat på att kanske gå "ännu längre", eller vad man ska säga. Och nu fick jag erbjudandet. Läskigt, men jag vill verkligen göra det. Tack snälla Andrea för dina ord :D ♥
Ida

2013-02-23 @ 12:47:20
URL: http://andreadolores.blogspot.com
Postat av: Helen

Får man säga att du är ju sjukt snygg i rakat också! Inte alla som passar i alla frisyrer :).

Svar: Tack snälla! ♥
Ida

2013-02-23 @ 12:51:49
Postat av: Angelique

Hoppas du orkar och vågar vara med i tidningen, tror det kan vara ett stort steg framåt :) Kram!

Svar: Det tror jag med. Det vore verkligen att kasta mig ut och jag tror det är precis vad jag behöver.
Ida

2013-02-23 @ 15:29:20
URL: http://kinkykitten.nu
Postat av: Lilly

Du kan klara det Ida.

Svar: Tack Lilly ♥
Ida

2013-02-24 @ 11:30:42
URL: http://darkcourtney.blogg.se/?tmp=613776
Postat av: Mia

Men åh, snygg! Annars vet du ju vart det finns blond mormorsperuk ;) love you no matter what <3

Svar: Tack babe ♥

Ja, kan vi operera in den i min skalle typ? ^^
LOVE YOU TOO!
Ida

2013-02-24 @ 21:50:48
URL: http://byggmia.blogspot.se
Postat av: Anonym

Patrik kommenterar att du har viljan och det är riktigt, men om viljan blir till en dragkamp då drar man i fel tåt. Lätt att säga hör man ofta, men det är lika lätt att göra. När man vet hur.
Det handlar om att inte göra som man själv vill.
Men man hatar det. Absolut. Det är så vi fungerar och måste fungera, men när vi förstår att det är en programmering och inte vi själva så försvinner kampen.
Men fortsatt hatar vi det. Vi svettas, vi skakar, vi får lust att slita vårt hår. Till en början. Sen älskar vi det.
Den stunden vi lämnar det kända så kommer vi också hem.

Svar: Wow. Vilka fina ord. Vem är du? : ) Tack så jättemycket för att du tog dig tiden att skriva.
Tänkvärt. Som fan.
Ida

2013-02-25 @ 14:13:17
Postat av: Bei

Ställ upp!
Vilken hjälte-grej för andra, som får se en sådan vacker person också vara så oerhört mänsklig.

Jag tror på dig!

Svar: Vi gjorde intervju i förrgår, jag är helt klart på : ) Tack! ♥
Ida

2013-03-06 @ 21:48:32
URL: http://beimeilang.webblogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0