Dysmorfofobi?

Men alltså! Tog någon bild bakifrån och jag bara HATAR mina armar och min rygg! 
Armarna ser sååå feta ut! Herregud, vilken ångest. Och så kan de ändå se ut som
på bilden nedan. Sjukt vilseledande. Fast det är ju inte muskler, det är ju bara på låtsas.

Hela min kropp är sån. Smal här och fet där. Jag borde verkligen verkligen träna och jobba
lite på min kondition och styrka. Jag hatar mina ben också. Man borde älska sin kropp!
Och inte vara så jävla ytlig. Fasen, jag är inte bara ytlig, det är ju inte så att det är en helt
frisk kropp heller lixom... men, eh... det känns som att ganska mycket hänger på mig själv.


Men så vill jag egentligen varken skriva eller tycka, att tycka illa om kroppen alltså. Man har ju
lixom bara en. Och skulle man råka ut för något så skulle man ju ångra att man lade så mycket tid
och energi på att tycka illa om något som ändå funkar helt okej / rätt bra. Det ÄR ju så störigt att 
ena sekunden tycka att man är sjukt snygg och sen så hatar jag typ allt. Ibland kan jag byta kläder
en hel kväll och bara få ångest av allt för att jag tycker att allt ser ut som skit på mig. Att jag ser ut
som skit i allt. Och det känns ju ganska så orättvist för egentligen så VET jag ju att det inte är så?

Men mitt huvud är inte kompis med min kropp. Så är det ju bara. 


 

Postat av: Anonym

Nj nej nej! Du är inte tjock nånstans! Man ser ju bröstkorgsbenen t.o.m. Tro inte det för en sekund. Ätstörningar börjar ju såhär... du gick ju ner i vikt förut, kan du inte typ jämföra dig med gamla bilder så du får in det i huvudet att du är smal? Ta hand om dig hallå : )

Svar: Jag vet! Jag har ju näringsbrist och fryser jämt och har blivit jättesmal på bröstkorgen JA, men så fort jag äter så blir min mage som en stor ballong och jag har alltid haft problem med mina ben och överarmar, usch usch usch. Men det borde ju träning kunna rå på....
Ja jag gick ner 21 kilo, det är massor och det var inte ALLS hälsosamt...

KRAM!
Ida

2013-07-14 @ 19:47:12
Postat av: HHHTH

Håller med anonym. Jag tror du förvandlas till Iggy Pop om du börjar träna. Nu är du en tuff brud i tunn förpackning.

Svar: HAHA! Men han är väl COOL? Jag måste ju träna i vilket fall som helst, jag har inga muskler och ingen kondis. Phew ^^
Ida

2013-07-14 @ 20:49:44
Postat av: Patrik

Det finns absolut inga fel på ditt utseende, varken nu eller med några kg extra.

Tror inte heller att du är helt otränad, i och med att du är med i showen. Blir säkert en hel del "träning" av det.

Lite bättre rutiner på maten, kanske några korta träningspass på en kvart, tre gånger i veckan så kommer du vara i toppform.

Svar: Mja. Jo. Men det är inte show tillräckligt ofta!! : )
Jag är dålig på att äta, får inte i mig den näringen jag behöver men det har varit så svårt med mat sedan magkatarren (som jag fick i januari förra året typ?), så mycket illamående och magont som begränsat en rätt mycket.. man borde kanske gå till någon som KAN mat.. : )

Tack & kram!
Ida

2013-07-14 @ 21:23:29
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Du får hitta på något mer då som ger motion... Samtidigt så har du ju ingen bil så du får ju massa motion varje gång du ska någonstans.

Förstår det blir svårare med mat om man inte mår bra i magen. Samtidigt mår kanske magen inte bra om magen inte får mat... Kanske bra att prata med någon som kan mat, om det nu finns någon som kan mat? Tycker det är ganska många bud hit och dit om mat för tillfället där alla har rätt fast alla tycker olika. Kanske enklast att prova sig fram, hitta något enkelt och gott som magen gillar så det går att få till flera mål om dagen lite jämt fördelat.

Svar: Ja jag går ju överallt hela tiden! : ) Och hela dagarna på jobbet men där får jag mest ont i benen... (not good)
Ja, du har absolut rätt. Lite svårare på jobbet dock men där försöker jag iaf ha med banan eller energy bars och såntdär som mellis. När jag är ledig blir det sämre med rutinerna, då äter jag frukost alldeles för sent och kanske ingen lunch alls, och middag alldeles för sent... ^^
Ida

2013-07-14 @ 22:01:58
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Det är nog lätt att få ont i benen om man går på ett hårt golv hela dagarna. Är nog viktigt mer bra dämpning i skorna då. Fick ont i benen för några veckor sedan, för att jag gick för mycket här hemma. Gör rätt ont i benen när man får ont så...

Banner är bra, massa energi och näringsämnen plus att det är ganska milt för magen om den är riktigt mogen. Du får äta mer bananer, på jobbet och hemma så har du snart löst det där med maten. Såg bilderna i ditt senare inlägg och du ser ju ut att äta riktigt bra mat.

2013-07-14 @ 22:23:28
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0