Just hide.

Where are we?
What the hell is going on?

Spin me round again, and rub my eyes
This can't be happening

All those years

Whatcha say?
Oh that you only meant well?
Well, of course you did

That it's all for the best

Of course it is

That it's just what we need
You decided this



Postat av: Patrik

Den kombinationen av ord låter som en kombination som kan göra ont.... :(

2013-07-24 @ 18:58:40
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Antonia

Hej...

Vet inte om du minns mig? Va jag som ställde frågor om ditt blodtryck:-) jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt. Känner ingen i våra åldrar som har problem med blodtrycket. Jag är 24 förresten... Mitt blodtryck har alltid varit lågt.. Så länge jag kan minnas... Men i april detta året så slog de om... Hade ett missfall. O vill tro att detta kom i samband med de.... Så de va högt några månader.... Dem trodde de va nått hormonellt... Nu plötsligt har jag fått högt igen... Ligger inlagd nu. O verkligen kul när sköterskan kommer in o säger att hon minns mig eftersom att jag är så ung o har så högt. Hon har aldrig varit med om det sa hon... Att nån i vår ålder har haft de... Sen börjar hon prata om hur farligt det är... Alltså vem fan gör så mot nån som redan har sån ångest? Har du varit med om det? Att nån läkare eller sköterska höjt på ögonbrynen o sagt såna saker rakt ut? O är de verkligen sååå jävla ovanligt? Låter som om jag är den enda.... Vi har inget högt blodtryck i släkten alls förresten... Så det är inte orsaken... O jag är väldigt smal o motionerar en del...

Usch mår skit. Förlåt för långt inlägg
Kram....

Svar: Hej! Medicinerar du något än då? Jag har ju också fått höra av läkarna ett par gånger att det är onormalt högt och det är därför jag medicinerar nu. Jag fick göra en såndär 24-timmarskontroll med en blodtrycksmanschett på armen som mätte 1-2 gånger i timmen. Det var jobbigt men samtidigt började jag typ garva varenda gång den drogs åt... det lät ju sjukt högt... ^^
Om du är inlagd så känns det ju ändå som att du är på rätt ställe. Vi har högt blodtryck i familjen och jag har en äldre syster som fick det redan när hon var 19. Jag fyller 29 i höst. Så det var kanske lite dumt av den där sköterskan du träffade, att säga att hon aldrig varit med om det, för det finns ju massor med folk som får det när de är yngre än 24, bara det att HON inte varit med om det... Så, nej du är inte den enda! Stress och sånt gör ju att det riskerar att bli ännu högre, så det var himla klumpigt av henne tycker jag. Kram kram!
Ida

2013-07-28 @ 01:22:06
Postat av: Antonia

Hej...

Medicinerar inte... Läkarna har mest bara nonchalerat det och tycker inte att de är högt, tror att det är tillfälligt osv... Ska också göra en sån där 24 timmars mätning dock... Minns du ungefär vad du hade för blodtryck innan? över och undertrycket? och vad du har nu när du börjat med medicinerna? Ja det va jävligt klumpigt av henne att häva ur sig en sån sak man tycker ju att dem borde ha mer vett än så... Jo vet andra också som är yngre som har haft varierande blodtryck men då har dem ju oftast haft de ärftligt o sådär ju....

Kram....

Svar: Men om en sköterska sa att det var jättehögt & farligt så borde du ju fått medicin? Annars förstår jag inte hur det går ihop. Läkarna och sköterskan kan väl inte tycka helt olika?
Hmm, jag hade ända upp till 210 genom 122 vid ett tillfälle under den dagen mätningen gjordes (har pappret framför mig, de skriver ut det), men nu ligger jag normalt, vet inte riktigt vad. Tror inte trycket blev lägre av att gå med den där på sig hela dagen heller, t.o.m under natten var det högt, då väckte den mig en gång i timmen med kläm och surr... burr! Det vill jag inte göra om!

Kram kram.
Ida

2013-07-31 @ 20:07:39
Postat av: Antonia

Hej....

Alltså ja vet inte, hon va väldigt ung också, hade kanske inte jobbat så länge inom yrket. Men läkarna har faktiskt bara ryckt på axlarna i stort sett... Alltså mitt har ju varit väldigt varierande... Jag har ju haft normalt tryck också, flera gånger om dagen... En hel vecka hade ja normalt varje gång som de togs... Sen går de upp och kan bli högt, inte dem siffrorna som du skrev att du hade dock. Utan mer på gränsen till för högt... Ibland något över gränsen... alltså 140 och 90... och sen kan det bli 105 och 77... Så väldigt varierande... Är väl därför dem inte sätter nån medicin... Usch nej ser inte fram emot att ha en sån apparat hela tiden... Men det är ändå bra att de kollas upp ju...
Vill bara skriva att du verkar som en jävligt skön tjej alltså... Väldigt förstående...

Kram....

2013-08-01 @ 01:18:34

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0