22 timmar älskling och lite lördagsakut.

Det är rysligt vad man halkar efter om man missar en liten dag någonstans! Kom på att jag inte lagt ut bilder
från picknicken i parken, uhm, typ en och en halv vecka sen? Eller var det mer? Oh well. Får väl ta och slänga
upp skiten, typ. Jag har iallafall kommit hem från Stockholm nu, hann tillbringa 22 timmar med min älskling
innan det var dags för honom att jobba och för mig att åka hem igen... very intense, sådär. Fast nä, vi har inte
gjort så mycket, bara ätit middag, kollat på lite film (Lost in translation, och sen Saw 3, burr), spelat Battleblock
Theater och sovit i sköna dubbelsängen, och sen idag har vi gått på stan. Alldeles lagom mycket/lite, m.a.o.

Fick lite shoppat också! Som jag hade på måste-fan-köpa-nuuuuu-listan! Kvalitets-make, lixom.


Även ett linne från H&M med en cool elefant (♥) på, och så tågbiljetterna fram & tillbaka, som går på härliga
126:- åt varje håll. UÄH, vad dyrt det är. Fett dyrt förhållande. Och lite Donkenlunch! DET var iallafall inte dyrt. 

 
Ja, och när vi ändå är igång så vill ni väl se alla foton jag tog när jag låg och hade ASTRÅKIGT på akuten i
lördags? Ja, SOM ni längtar! För att sammanfatta den dagen/kvällen så kan jag ju berätta att jag var på jobbet
från 9:45, ungefär, och mådde skitdåligt. Yr, lite illamående (detta är iofs inte ovanligt för mig) och hög puls,
hjärtklappning, jag kände vartenda slag utanpå kroppen. Tappade nästan känseln i armarna och även i benen 
ibland och så tjöt det i öronen - mer än min vanliga tinnitus-show jag alltid har - så jag blev rejält orolig. Det är
svårt att stå i kassan och handskas med folk och varor och siffror en hel dag när man tror att man ska trilla 
omkull och få en stroke när som helst. Så, vid 16 gick jag hem (fattar inte att jag ändå HÄRDAR UT i över sex
timmar!) och sen åkte jag ner till akuten. Fick ändå komma in i ett rum rätt fort, och blev undersökt och lämnade
prover och tog EKG och sådär... Men det var sen, när jag skulle vänta på att få träffa en DOKTOR, som den
långa väntan kom... efter två timmar i rummet ringde jag på alarmet och frågade om de glömt bort mig. Tyckte ju
inte att det verkade som det var så mycket andra där? Men nejdå, jag hade ju bara jävligt dålig timing att komma
in en LÖRDAG, det borde jag väl fattat själv, ska man bli dålig ska man ju bli det en vardag... jaja... så ett tag
visste jag inte om jag skulle ge upp och gå hem istället, för sjukhus ger mig panik. Och gråt. Lovar. Och det
känns ju inte LITE töntigt att sitta ensam i ett vitt rum på en pappersklädd brits, 28 år gammal, med en kaffe och
en bok och GRINA. Suck... stackars emo. 


Eller jag menar... jag hade ju inte ALLS med mig någon bok... det står ju klart och tydligt här... 

 
De hade en kaffeautomat i väntrummet, som jag satsade på att TÖMMA... 


Blev ju ännu mer yr eftersom jag inte fått äta något sedan lunchen på jobbet (som jag inte ens fick i mig eftersom
jag mådde dåligt, hurraaa..) så letade jag upp en godisautomat men den tog ju bara CASH, vilket jag inte hade,
men en sköterska fixade macka till mig! SCHYSST! Lyxmiddag denna lördag minsann.... : ) 

Men - det gick ganska bra ändå, när jag ÄNTLIGEN fick träffa doktorn så fick jag ju veta att jag INTE är döende,
att allt såg bra ut men att det troligtvis rör sig om psykiska grejer, att jag får stress-/panik-/ångestattacker och
andas fel och yada yada yada, därför känner jag hjärtklappning och domningar. Det är ju faktiskt inte så jättelätt
att göra något åt det när jag väl FÅR det dock... Fan att kroppen är så himla känslig, jag har fortfarande ont i
armarna och jag kan vakna på nätterna av att de känns helt blodlösa (eller alldeles för fulla av blod, jag vet inte,
jävligt obehagligt är det iallafall!) och jag vill inte känna så mer... känner mig så himla svag. Vekling.

Jahapp, och näringsbrist och vätskebrist, och bla bla bla, jag som trodde jag var på god väg att styra upp min
kropp ett tag? Nähä. Nej jag vet. Jag är helt omöjlig.
 
                         

Vi får ses till helgen iallafall, för han kommer hit över midsommar, min älskling! ♥ : ) 

JA JUST DET, jag blev utsatt för sexuella trakasserier av en tiggare på tåget också!! Fett obehagligt, I'll say!!
Han gick på när tåget stod på perrongen, ungefär en kvart innan det skulle gå tror jag, och lade en lapp i mitt
knä där han bad om pengar till, ja vad vet jag. Jag hade hur som helst inga kontanter så jag sa "I'm sorry", och
lixom avvisade honom lite med handen sådär. Varpå han lägger sin hand på mitt lår (där sitter jag med shorts på
mig!) och börjar klappa fram och tillbaka. Jag säger "I'm sorry, no!" en gång till och lixom puttar lite på hans hand
som att han gärna får sluta. Nu har han helt plötsligt hela handen greppad runt låret och är typ på väg upp under
shortsen och jag ba "STOP TOUCHING ME!" och tar bort hans hand! VAFAN!! Och där satt jag ensam utan någon
annan runtomkring, fan jävla skit, det var inte alls kul. Uäk. Han försvann fort iallafall. Snabbare än mina
äckelkänslor. Men det är okej, jag pratade med Niklas sen också och berättade, han var iallafall inte kvar på
tåget, den där tiggaren. Burr. 
 

Postat av: Eve

Men iieeewww! That creeep!

Svar: Ja, inte så nice...
Ida

2013-06-18 @ 07:47:55
URL: http://eveseden.blogg.se
Postat av: Diana - Level Up!

Åh guud vilken nostalgitripp jag fick när jag såg det omslaget. Läste den i tonåren:D

Svar: :) Very good! läste dock ut den på två kvällar.. precis börjat med nästa : )
Ida

2013-06-19 @ 10:37:52
URL: http://levelup.blogg.se
Postat av: Carro

nämen fy vad läskigt med tiggaren : (((

och akuten, den suger. tänk när jag var där.. öh, har förträngt nu men de blev närmare 24 timmar har jag för mig. eller sexton, asså nått över tio iaf , minns ju iiiiinte. men de va sjukt. sjukt många timmar. för dåligt för att komma ihåg tydligen.. bra att du inte var döende men jobbiga med de psykiska... kram <3

Svar: Åh fy, viken mardröm! Vad hade du råkat ut för då? Det är ju inte klokt.... Puss puss <3
Ida

2013-06-19 @ 22:50:04
URL: http://rosatussilago.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0