I'm too bootylicious for you, babe.

Hepp hepp! Borde laga mat men jag SKA BARA först.
Du skall icke försumma din blogg.
Lite så, tänkte jag. 
 
Dagen började med sovmorgon och schizoväder i form av sol / regn / sol / regn / sol / regn,
and so it has fortsatt all day lång. Efter att ha ätit frukost jättelänge och sminkat mig och
hängt på Facebook så gick jag, i gummistövlar och shorts - redo för alla väder! - ner till stan
för att hänga med Eve & Källa! Eve fixade jordgubbspaj och kaffe. BA' OMNOMNOM. 

 
Sen efter att ha hängt i några timmar, fikat oss mätta och glott lite film, så tog vi en snabbis på stan också.
Very good, tyckte jag, som rea-fyndade både snygga skor och svarta superduperstrumpbyxor!
Now we're talking. 200 den, lixom. AWESOME. 

                                     

Skorna är från Åhléns och var nedsatta till 199:-. Från vad minns jag inte, men jag har tittat på såna länge!
Det var ett bra drag att vänta, så fick man lite skatteåterbäring och röda prislappar som en extra bonus... : ) 

 
Och man ba', shit, hello, vems är all den här nyttiga maten? Tog du fel kasse på Willy's, Ida? 
Men nääärå. Kolla lixom, NATURELLA cashewnötter. Who are you trying to fool? ^^
 
 
Fick även hem beslutsbrev från Försäkringskassan... såna vågar man ju knappt öppna. Ångestpost! 
Men som tur var, var det ett positivt besked och jag får fortsatt aktivitetsersättning fram till september - 2014.
"Till och med månaden innan du fyller 30 år." = aaaah! First of all; jag är typ 13, sluta skojas, och second of all;
efter att man fyllt 30 så får man inte hålla på såhär längre utan måste typ bestämma sig för om man ska bli
sjukpensionär på heltid, typ (nej tack?), eller genast börja jobba heltid (också nej tack, inte om jag inte känner
att jag är redo för det?) - så det känns ju lite scary... Jaja, inte grubbla över det nu, det tar vi sen. 

                        
 
Fett med cash, 4.638 spänn innan skatt! Som ska motsvara en halv månadslön... eller... inte.... 
Men nu klagar jag inte över det, icke och nejdå, jag är ju skitglad att jag fick förlängt iallafall. I am. 


                                                                                                    Smokey smokey... ♥
 

Nej nu blir det fanimej middag hörrni. Jag tänkte laga thaimat med räkor, nåt kokosmjölk-lime:igt, yum yum yum.
  

Postat av: S.

Broccoli är så gott! Omnomnom..

Svar: Nomnomnom...
Ida

2013-06-11 @ 17:34:28
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: sanndraolsson

Du Ida.. saknar dig på instagram!! Eller finns du där med? :)

Svar: Hej! TACK, haha! Nej jag har inte instagram, har ingen smartphone som jag kan använda... ÄN! Har nyligen ärvt en iPhone från en kompis, ska kicka igång den och sen får jag också skaffa mig ett konto <3
Ida

2013-06-12 @ 12:04:38
Postat av: Petra

Hatar när brev från FK dimper ner... *hjärtklappning* *nästan en stroke*

Tur att det gick vägen för dig, blir så trött på deras regler och konstiga syn på sjukskrivna.

Svar: Tack! Ja! Lika läskigt varenda gång.. för ett par år sedan började de ju käfta om min fritidssysselsättning (showgruppen) och det var typ som om att "orkade jag med det så skulla jag minsann kunna jobba heltid" - eller rättare sagt som att jag skulle SLUTA med det för att på så sätt kunna jobba heltid. fuck that, säger jag, hade jag inte haft det här som jag brinner för så vet jag inte ens om jag hade funnits idag...
Ida

2013-06-13 @ 15:33:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0