Febo. (feber-emo...?)

Men det här gillar jag ju INTE! Hur många dagar i rad har jag känt mig helt nere nu, egentligen?
Trött och yr och olycklig och illamående, det är många tråkiga känslor nu. Vill inte ha dem.
Tycker inte om att känna mig så ledsen och.... tom. Jag fastnar så lätt i det och det blir så svårt
att ta sig ur det. Men jag läser en bok om det. Just nu. (I sängen innan jag ska sova, iaf..)

Och sen känner jag samtidigt att jag inte ALLS har något att klaga över, när jag pratar med någon
som har det jävligt tufft nu och är så jävla positiv och fin och glad. Och då känner jag mig jättedum.
Samtidigt som jag blir inspirerad. Fan vad svårt det är! Jag ÄR faktiskt rädd att det är något fysiskt
fel (utöver allt det redan uppenbara & diagnostiserade) som jag måste ta tag i. För jag mår verkligen
inte bra. Jag vill ju må bra. Inte låta mig själv förfalla utan att göra något. Varför är det så svårt att 
ta hand om sig själv? Är jag för lat, för fattig, för dum, för förnekande? 
 
Ikväll har jag lyssnat på ljudfilen som ska ligga till bildspelet, ni vet, det där reportaget om min sjukdom,
det ska hamna i tidningen och så ska det bli ett bildspel med ljud som ska vara till journalistens skolarbete
och sen kommer det hamna på youtube och sådär. (Lång mening.) Jag trodde det skulle bli jättejobbigt att
lyssna på, först för att man ALDRIG gillar att höra sin talröst inspelad, och sen visste jag inte om jag skulle
låta osammanhängande eller så, vad jag skulle säga / hur.... men jag är faktiskt positivt överraskad. Jag var
lite hes den dagen men det var ändå helt okej. Det kan nog bli jättebra med bilderna till. Det var t.o.m lite 
sång från våran övning! Och bilder från det, kommer också! Spännande!! Har dock massa ångest över
bilderna eftersom jag känt mig så ful på sistone, och att jag inte hade "fixat färdigt" frisyren heller, det var
mycket plattare då.. än nu.. Har den korta peruken den här veckan, synd att jag inte hade med den så vi
kunde ta bilder på båda! Jaja... det blir säkert bra.

Tror inte att jag fattat riktigt än, vad som kommer att hända. Hur naken jag kommer känna mig.
Eller hur bra det faktiskt kan bli. Tyckte att jag kastade mig ut när jag började skriva om det här i bloggen
men det här är ju ännu mer på riktigt känns det som! Iiiih! Jag kommer att lägga ut bildspelet här sedan,
vet ej när det blir men det är iallafall på gång. Jag känner mig jättepirrig.


 
 
....och HUNGRIG, för klockan är snart 22 och jag har inte börjat med middag än.
Vafan! Det måste jag göra. Ambitionsnivå: Nudlar. 

 : ) 

 

Postat av: S.

Ser fram emot att få höra reportaget. Tror du kommer må bra i slutändan trots allt. Kanske är det någon expert som lyssnar och som kan hjälpa dig?

Svar: Det hade ju varit det bästa! : )
Ida

2013-03-14 @ 08:04:36
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Lilly

Snygging!

Svar: : D TACK!
Ida

2013-03-14 @ 20:45:03
URL: http://www.nattstad.se/lilly.saxros

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0