Molly's dop på Klara Hall!

Igår döptes Molly, och det var lite annorlunda minsann! För det var inte i kyrkan, utan på krogen,
och som dopfunt användes Hanna's champagnekyl!! Fantastiskt roligt! Och vilken start på livet!
Nu tycker ni kanske att det låter heeelt galet, men titta bara så fint! ♥ 


Maja häller vatten i dopfunten och barnen kommer fram och tittar! Mycket sång & musik blev det på dopet också.
Jag sjöng "Det är du" (Shirley Clamp) med fantastiskt komp av Robban Säll på gitarr & Jonas Gröning på piano,
och sen spelade prästen Anders gitarr och sjöng med alla också. Värsta trubaduren lixom! : ) 
 



Sen hjälptes Hanna & jag åt att dekorera tårtorna! Fast det blev en hel över.... : ) 

 

Postat av: Natalie

Häftigt att göra lite annorlunda! Vi valde att inte döpa alls. Skönt att man kan göra som man vill och inte som man "borde"!

Svar: Ja men precis! Fritt fram att göra vad man vill! ♥ Eftersom jag inte tror på "Gud" och allt det där så skulle jag kunna tänka mig en fin namngivningsceremoni, istället för att döpas in i kyrkan... : ) Om jag nu får något/några barn.. : )
Ida

2013-05-06 @ 21:25:31
URL: http://nataliediana.blogspot.com
Postat av: Patrik

Jag trodde inte ens att det gick att döpa sig utanför kyrkan (iaf om det gäller den "vanliga kyrkan" ) Häftigt med krogdop.

Svar: Jodå! Vår favoritpräst var med och allt! : ) Han pratade t.o.m om, att från början så var inte dopet i kyrkan utan utomhus, faktiskt. Och att man skulle vada genom en bäck/å eller liknande, och komma upp på andra sidan och få en vit klänning på sig.. P.g.a vårt inte alltid fina väder så flyttade man in i kyrkorna... : P Tänk vad man lär sig!
Ida

2013-05-06 @ 22:38:57
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Aha... man lär sig något nytt varje dag. Vet att pingstkyrkan eller vilken det är har den typen av dop, så man ska doppas i en sjö eller så. I så fall inge kul att bli döpt i maj när isen precis försvunnit.

2013-05-06 @ 22:54:04
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: S.

Åh! Vad fint! Var det nån som filmade dig när du sjöng den? Hade gärna velat höra! :)

Svar: Ja, det blev filmat men vet inte om det är något jag kommer att dela med mig av, har aldrig varit så nervös i hela mitt liv tror jag så det var ju inte den bästa rösten som levererade låten, tror jag....
Ida

2013-05-07 @ 09:55:44
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Annie

Ida, jag tror att Micke filmade när du sjöng. Vill du ha det isf? Kram <3

Svar: Åh, jättegärna! Fast jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv tror jag så vi får väl se om någon annan än jag får se det.... ; ) PUSS! ♥
Ida

2013-05-07 @ 18:59:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0