Mothers.

Mors dag. Min egen mamma besökte jag i minneslunden nu på kvällen, med Hanna. ♥
Jag är den enda i min familj utan barn men jag investerade i världens finaste Mors dags-gåva
igår kväll! I Plan Sverige's gåvoshop köpte jag "Hjälp en mamma till säker förlossning"!
Det kostade bara 100 kronor. 

"Varje dag dör 800 kvinnor och flickor i samband med graviditet eller förlossning. 99 procent av dödsfallen
sker i utvecklingsländer. Brist på grundläggande mödra- och förlossningsvård är en orsak bakom de höga talen.
Hjälp oss ge kvinnor en säker förlossning. Din gåva går till Plans projekt att utbilda personal och utrusta
hälsokliniker i de delar av världen där mödra- och spädbarnsdödligheten är hög. En gåva som räddar liv."

                                    
       Klicka på bilden för att komma till gåvoshopen! Där finns en massa bra saker man kan ge till behövande!

______________________________________________________________________________________________

Och så tillbaka till mitt i-landsproblemliv...  ^^ Här, framför spegeln imorse med mitt älskade KRULL! Hihihi.
Det är helt ofattbart att det kan vara så MYCKET hår trots att jag ryckt bort säkert mer än hälften av det. 
Jag undrar lite hur jag skulle se ut morgonen efter en dusch om jag hade haft 100% hår på huvudet... yikes!
"KÄNNS DET INTE VÄLDIGT LOCKANDE ATT TA REDA PÅ, IDA?", frågar jag mig själv då. Jovisst.
Jag ska bara bli en mycket starkare och duktigare människa först. Lovar. Somehow. 


 
Lunchade på jobbet, med min kille..... (.....) 
 
 
Hann med en liten fika med Berg/Sundström/Furin/Fahlman/Johansson efter jobbet. Fikabrödschockade
kroppen, typ. Omnomnom! Trevlig men alldeles för kort date. Sen gick jag hem en kortis, gosade med korven:
 


Tog på mig regnjackan (vädret sucks ass idag!) och stickade fodrade TUMVANTAR och gav mig iväg till
Bea för att vara vikarierande kattmamma och mata de små godingarna... 

                                    

Klockan är 22 och jag har ingen ANING om vad jag ska laga för mat. På sistone har det inte blivit mycket matlagning
här överhuvudtaget faktiskt. Känner mig så omotiverad ibland! Vad kan jag hitta på ikväll? Har vitlöksbröd i frysen
som jag är sugen på.. tror jag... mmmm.... : ) Ähjagvetinte, och nu har jag missat Partaj också. Jahapp.

Puss på er alla mammor där ute, extra puss till min egen, och till mina fina systrar som alla har så fina ungar,
och till min pojkväns mamma som uppfostrat mannen jag vill dela mitt liv med! ♥
   

Postat av: Ulrika Belin

Tusen tack för ditt stöd Ida!
Vänliga hälsningar,
Ulrika på Plan

Svar: Tack för att ni gör ett så bra jobb, och för att ni gör det så lätt för oss att hjälpa till : D
Ida

2013-05-28 @ 09:49:47

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0