Sjunde maj.

Åh, vilket underbart väder det varit idag! Och så står man inne och jobbar... folk kliver ur sina bilar och går
runt på parkeringen i kortärmat eller rentav oärmat, och själv står man inne med jeans och tre tröjor! Hahaha!
Men tänka er, runt lunch avancerade jag och tog AV mig den långa stickade tröjan. Så då hade jag bara linne 
plus en tunnare sweatshirttröja på mig. Oooooh! Nästan sommarfeeling på den!     Mvh frusna Ida.

Efter jobbet var jag på Ica och skulle köpa sylt, men som vanligt blev det ett helt gäng andra saker också.
Blev helt plötsligt jättesugen på att plantera något! Först tittade jag på blommor utanför men sedan tittade jag
FRÖER! Hello ambitiöst. Skulle kunna tänka mig en basilikaodling på balkongen. Men sen kom jag ju på att
jag inte orkar bära hem hundra kilo blomjord så jag typ sket i det. (Ja jag vet, kanske tio kilo, men det är ungefär
samma sak!) 
Sen ute på parkeringen så träffade jag min pojkväns lillebror och det var faktiskt jätteotippat eftersom
han ju bor i Stockholm! Mycket rolig överraskning! *upptumme*

Hem i solskenet, och så drogade jag Bella med lite nyinköpt kattmynta när jag kom hem. Hihi! SÖTAST! 

                                     
 
Mjaha, vad ska man laga för middag idag då? Bäst jag diskar lite så jag kan fundera på det under tiden... : )
  

Postat av: Patrik

Funderar nästa på att åka till sjön och bada någon dag, nu är ju isen borta :) (inte så frusen av mig)

Basilika är gott, du har ju perfekt balkong att odla på. Sätt i krukor eller något så går det inte åt så mycket jord. Har tänkt tanken på att odla jag oxå, men vill heller inte släpa hem jord (eller rensa ogräs i landet där det redan finns jord).

Svar: Ja, det var krukor jag hade tänkt... men varför kan man inte köpa typ LITE jord bara? Så himla tungt och mycket annars... : D
Ida

2013-05-07 @ 23:47:19
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Odlade chili och basilika i fönstret för några år sedan och då köpte jag hem en liten säck (påse) med jord, så nog finns det. Tror jag köpte den i en mataffär och hittade den inne i butiken... så det var inte en sådan gigantisk säck som brukar ligga på pall utanför. Var nog tre eller fem kg i den.

Svar: Låter tungt iallafall, haha! Men jag kanske har fel, jag har för mig att det var 10 kg? 10 liter kanske? De har nyligen öppnat Blomsterlandet bredvid Ica så kanske borde gå dit och kolla... de lär ju ha det mesta : D
Ida

2013-05-07 @ 23:53:55
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Petra

Ikea har ju små pappmuggar som man odlar örter i. 3 för 20 :- och ingen jord behövs : ) fast nu när jag skriver det så inser jag ju att alla städer inte har ett ikea...

Svar: Nä, vi har inte Ikea... tar dock inte så lång tid att åka till Västerås, ungefär 25 minuter.. men jag har ju inget körkort så man blir ju lite beroende av andra då. Hihi. Jag vill bara ha basilika! Kanske rucola... nån form av sallad.. : )
Ida

2013-05-08 @ 10:40:27

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0