Nålar / katt / kaka

Oj vad sent det blev inatt. Kunde inte få ro. Somnade typ halv 5, om inte senare... så när jag försökte gå upp
vid 11 gick det inte så bra. Eller vid 12. Eller 12:30. Eller 13, men 13:09 kom jag upp! 3-2-1-0, UPP! Bra så.

Klockan 15 var jag på akupunktur och idag fick jag 4 bonusnålar, i öronen! Åh, det är inte skönt, alltså, fan!
Efteråt gick jag till Grace och gosade en massa, tömde kattlåda och fyllde matskålar. Åh, och hon fyller mig
med kattnärhet (och -hår, ehumm) som jag saknar, så himla mysigt! Hon låg på min arm i soffan och SOMNADE,
då blev jag riktigt varm i hjärtat och sen började jag gråta för i vissa vinklar ser hon verkligen ut som Bella.
Som att hon helt plötsligt är här igen, så nära mig. Det är lite läskigt men också fint...


 
När jag kom hem så fixade jag snickerskaka som nu står i kylen! Världens godaste kaka!! Det var längesen
jag gjorde det och ännu längre sedan jag delade med mig av receptet här, så ifall ni är sugna - here it is:

You need;
1 burk jordnötssmör (350 g och helst "crunchy")
1 dl socker
2 dl ljus sirap
1 dl kokosflingor
1 tsk vaniljsocker (men jag tar minst en matsked...)
10 dl cornflakes
200 g mörk choklad
lite matolja

You do;
Smält socker, sirap, och jordnötssmör i en kastrull (inte för liten!).
Blanda i kokosflingor, vaniljsocker, och krossa ner cornflakes:en.
Klicka ut allt på en stor bricka/plåt, och platta ut.
Smält chokladen i en kastrull med lite olja. Bred ut över kakan.
Ställ i kylen i typ en (aslång) timme. Skär i bitar och bjud någon du tycker om, eller ät allt själv!!

Edit: En timme = not enough. Ta frysen! Om det får plats... eller lite till i kylen. Hihi.


Mjaha, lite snabbkaffe på det här så? Kanske kakan har stelnat tillräckligt för att man ska ta sig en bit........
 
: )
 
                         
 

Postat av: Ph

Hälsokost. Typ, eh.

:)

2013-11-15 @ 19:31:43
Postat av: Henke

Låter lika nyttigt som det som jag gluffsat I mig sedan Onsdag:
Onsdag: 875g Arraksbollar + 220g Cheez Harts
Torsdag:240g Delikatobollar, 180g Chokladkex (utan vanligt socker) + 250g Winerlängd.
Idag: 375g Pistage&Vanilj Längd + 250 Winerlängd

2013-11-15 @ 19:44:14

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0