Pour some.. coffee on me...

Igår var jag ute med Bea i Bresse. På stranden, alltså. Det var VARMT. Yr.no sa såhär om Enköping:

 
 
Och vi sa såhär: Let's bada! Pust pust!

 
Tog visst med lillsyrran till beachen.

Vi var där i sex timmar, precis som förrförra gången. Det var inte proppat med folk, p.g.a att många började
jobba igår, antar jag. Och idag har jag varit hos pappa och hängt med honom i nästan 2 timmar. Han var inte
direkt på sitt mest sociala humör. Jag gillar inte när det är så. Vet inte hur jag ska bete mig runt en människa
som inte ens pratar eller visar något. Jag tog med mig honom ut och körde honom i rullstolen, runt lite på
gården här utanför, och så satt vi och tittade på träden och fåglarna ett tag. Sen gick vi in och fikade. Med
undantag för att han spottade ut en massa kaffe på hela sig, och rullstolen, och även halva mig, så gick det bra,
och han blev mycket piggare efter lite kaffe & kaka. Pratade massor, massor, om allt och inget, och mest om
båtar. Vilka intressanta samtal man kan ha med en dement människa som inte är i samma verklighet som man
själv. Det är iofs rätt hemskt, också, men man får spela med, och bara låta det vara vad det är. Men det är 
jobbigt när det är ens pappa. Och att han inte riktigt är där. Och att man inte riktigt förstår vad han säger, jämt. 


Solen skiner nu, och jag har inga planer, och Daniel lade precis ut en till fin bild från när vi sågs senast,
sista juni.. vi måste fota mera. Han är så bra. Det är så mycket jag vill göra nu, och samtidigt ingenting,
för jag är trött. Och osminkad. Det brukar göra mig ännu tröttare. 

 

Postat av: Maria

Fina bilder på din pappa (och dig). Min farmor var dement de sista åren av sitt liv, det är en som så sorglig sjukdom för den person man känt och älskat liksom... försvinner.. Jag visste inte heller hur jag skulle bete mig runt henne ibland, och hon kunde ofta bli arg. Din pappa uppskattar nog någonstans besöken ändå tror jag :-) <3

2014-08-05 @ 19:22:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0