4:e advent.

Fick svar av blogg.se, att den där feta reklambannern är en ny grej som alla fått, som tydligen kommer
att ligga kvar där. Vilket betyder att jag måste göra om min design helt. Inget mera bakgrund-ända-upp-
till-hörnet, vad ska man göra nu, ett stort svart fält först...? Och sen bakgrunden? Måååhh.. Dagens 
i-landsproblem, javisst. Men en irritation likväl.

Något som dock är rätt skönt är att jag inte behöver sjunga något mer i år! Jag har varit förkyld sedan början
OKTOBER och det är snart nytt år lixom. Sååå jävla lång förkylning. Har aldrig varit med om liknande!!
Har aldrig varit med om mer hosta, slem, snor och äckel. Uhhh.  Så nu är det iallafall skönt att få vila rösten!
Som det ser ut nu behöver jag inte sjunga er förrän 8:e januari... så jag ska njuta av det i 2,5 veckor... Om det 
inte är så att rösten blir bättre och jag åker till Stockholm och lägger lite körer. Men det är något jag isåfall
ser fram emot att göra, så vi får se. Om rösten blir bättre. 

Idag är jag ledig utan något alls att göra, förutom att köpa ett par grejer på Ica, de sista tre julklapparna kan
jag hitta där. Vet inte om jag behöver handla mat, får nog ta en upptäcktsfärd i kylen/frysen/skafferiet först.
Sedan jobbar jag måndag, tisdag, onsdag och torsdag, vilket alltså innefattar både julafton och juldagen.
Skulle inte jobbat juldagen egentligen, men hoppar in då eftersom en annan kollega annars får jobba både
juldag, och nyårshelgen. Och det ska man ju inte behöva göra. Får ta ut en dags ledighet någon annan gång.

På julafton, efter jobbet, så ska vi först till syster Åsa för lite (eller en hel del) mat, och så kommer tomten som
vanligt, och lite julklappar och fika. Sedan blir det kvällen borta hos Elin & c:o, där vi fortsätter med kanske
något annat mys och fika och lite fler julklappar. Jag är inte så stressad över jul, jag har gjort det mesta.
Blir mer stressad över att hinna med att varva ner mellan jobbpassen lixom. Faaast kan inte påstå att jobbet
är så stressigt just då, det är inte direkt så mycket kunder över jul. Min stress sitter på insidan. Och det här med
att vakna själv på julafton, är ju ingen hit direkt. Jag är ju visserligen van, men det gör ju inte att jag känner mig
mindre ensam. Så det är nog mest det jag stressar över, eller är orolig över. Min puls ligger just nu på 128 slag
i minuten, vilket inte känns riktigt okej.. jag GÖR ju inget. Har ätit frukost och tittat på tv. Men min kropp är ju
inte riktigt rolig jämt. Well well. Nu är det som det är. Just deal with it.

Nu önskar jag lite mer snö, som glittrar och knastrar och ljusar upp tillvaron lite. 
Den låg lixom bara i 2 dagar...

 

Och här har vi dagens Ida i pyjamas och ganska långt hår i tofs... growing growing.. : ) 

 
 

Postat av: Angelique

Installera Adblock! :) Då ser iallafall inte du någon reklam alls.

Svar: Fast jag vill ju att ANDRA ska kunna se min header också.. lixom.. så himla oestetiskt blev det med en stor täckande banner! : ) Men tack iaf för tipset :)
Ida

2014-12-21 @ 19:19:02
URL: http://angeliques.se
Postat av: Patrik

Kanske räcker att ändra koden så att bakgrunden inte scrollar, då försvinner annonsen ur bild, samtidigt som man får se en skymt av hela Ida innan bloggens innehåll dyker upp.

Som det är nu med min smala skärm så ser man en stor skylt, "Du vill inte ha det här". Sen En halv Ida från midjan och neråt…


Svar: Så kan man ju eventuellt göra ja...... : )
Ida

2014-12-21 @ 20:41:13
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Anonym

Ingen banner syns, fast kör ju med adblock så det är nog därför!

Svar: Yeah, for you.. Men inte för mig, här syns den! Och även om JAG skulle skaffa adblock så är ju ändå designen pajad för alla andra som tittar in här, som inte har det. ^^ Suck.
Ida

2014-12-22 @ 10:46:39

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0