Jag lever iallafall.

Idag är det 13 år sedan min pojkvän dog.

han som bar mitt namn
tatuerat
på sin högerarm
och ingraverat
i ringen på sin vänstra hand

Dawid.

hans namn i min ring
hans namn i mitt hjärta

Den 15:e februari 2001 tog han sitt liv, men lyckades återupplivas i ambulanshelikoptern på väg till Uppsala.
I drygt en vecka låg han medvetslös, med slangar överallt och de där märkena på halsen, från händelsen jag
aldrig kommer att glömma. En bild som bränt sig fast på näthinnan. En bild jag än idag gör mitt allra bästa för
att undvika när det inträffar på tv / film. Jag klarar inte av det. Har redan ofrivilligt suttit på första parkett.

Han förklarades hjärndöd och respiratorn stängdes av. En del av mig dog där och då, men genom att fortsätta 
spela gitarr - som han lärde mig - och sjunga, så levde han & jag vidare. Han hann aldrig fylla 16, but I'm still here. 
 
                                      


Jag gick och tände ljus hos honom vid hans grav ikväll. På vägen gick jag förbi par som höll varandra i handen.
I ett lägenhetsfönster såg jag en kille som varsamt vattnade blommorna. Jag gick med en tändare i väskan
och tårar i ögonen. Så. Jävla. Ensam. Hjärtat bankade och jag svalde ner gråt som ville fram. Handlade på
Willy's. På parkeringen utanför mitt hus var det ett par som gick ifrån sin bil, de var unga, killen bar på något,
det såg tungt ut, och tjejen bar en liten bebis i sin famn. Tårar igen. 

De handlade inte om Dawid, alla de där tårarna, de flesta handlade ju bara om mig. Om allt det där som man
kanske tänkte sig att man skulle ha, när man var inne på sitt 30:e år i livet. Om allt som aldrig blev, och allt som
faktiskt blev, men som blev jävligt fel. Jag känner mig sviken, och åter sviken. Jag är väl bra? Är jag inte bra?
FUCK. 

Jag har ju så jävla mycket att ge, och jag har VERKLIGEN gjort det... jag HAR verkligen det.... : ( 
 

Jaha, så blev man lite över-emo då. Som vanligt.
Det är bara så himla mycket som gör ont.
Så himla mycket.
  

Postat av: johanna

du är bra, du är så himla bra! <3 <3 <3 hade jag bott närmare, eller sett det här tidigare hade jag tagit första bästa tåg, buss, bil whatever tillsammans med Nova till dig och suttit i en hög med dig i soffan och emoat ihop! Nova är bra på att trösta när man inte orkar med, precis som jag kan tänka mig att bella var.
SÅ mycket kärlekt till dig ikväll Ida <3

Svar: ♥ ♥ ♥ Ja, åh vad jag saknar henne, speciellt när jag mår såhär! Min lilla fina..

Tack för dina fina ord ♥ & kärlek tillbaka till dig & Nova.
Ida

2014-02-23 @ 23:57:56
URL: http://tigermysig.blogg.se
Postat av: Patrik

Du är bra, väldigt bra och du är värd det bästa. Trist att du fått gå igenom så mycket, samtidigt kommer allt det att göra att du uppskattar allt bra på ett annat sätt, när den dagen kommer då du får ge allt som du har att ge.

Svar:
Ida

2014-02-24 @ 00:01:04
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Ems

Vilken hemsk händelse du fick gå igenom :(
En dag kommer allting bli bra för dig hoppas jag. JAg håller verkligen tummen för du verkar vara en sån himla snäll och fin tjej som förtjänar det bästa.

2014-02-24 @ 10:48:13
Postat av: Ems

Vilken hemsk händelse du fick gå igenom :(
En dag kommer allting bli bra för dig hoppas jag. JAg håller verkligen tummen för du verkar vara en sån himla snäll och fin tjej som förtjänar det bästa.

Svar: ♥ ♥ Tack snälla!
Ida

2014-02-24 @ 10:48:14
Postat av: Lelou

I bet Dawid would be proud of you! Proud of the strong and beautiful woman you are, despite of all the tough things you've been through <3
Hugs!
x

Svar: Thank you Lelou ♥ Hugs!
Ida

2014-02-24 @ 14:19:36
Postat av: Eve

<3 <3 <3

Svar:
Ida

2014-02-24 @ 17:38:43
URL: http://eveseden.blogg.se
Postat av: Linda

Men åh, ord är ju rätt överflödiga i det läget, men KRAM, Ida! <3

Svar: ♥ Kram tillbaka!
Ida

2014-02-24 @ 21:08:08
URL: http://utanpersonligtansvar.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0