Hår.


It's growing... men som ni ser är det fortfarande alldeles för glest ovanpå, det kommer nog ta ett bra tag innan
jag vågar gå utan peruk och kan fixa en frisyr som är värdig namnet... ^^ (munkfrilla är inte riktigt min grej)
  
                        

Or just save the sideburns, noooo, what to doooo.. och det ser ut som att jag är vältränad eller nåt. How fun. 
 

Postat av: Petra

Hur länge sedan var det sen du gick 50 (52 idag antar jag ) sen du pillade? Känns det lättare nu i fingrarna liksom? Du får köra mohawk så täcker du över mitt på hjässan : )

Svar: Hmm, du menar förr i tiden? Eftersom jag gjort det (lyckats med uppehåll) förut? Ja, det var ett bra tag sedan, tror att det var 2012 senast, innan showen, alltså vintern/våren, typ. Och ett par månader under 2002, tror jag... det är de två längsta uppehållen jag kan minnas. Njaeh, jo, det känns ändå ganska bra för man har på nåt sätt lyckats få ner själva VANAN lite. Men samtidigt så börjar det ju bli så långt nu att jag kommer på mig själv med att stå och pilla i det, utan att rycka bort något, men ibland är det fan nära alltså.. läskigt.. Hur gör man mohawk när man har minst hår mitt ovanpå? Överkamning? Hahaha!
Ida

2014-01-03 @ 20:56:29
Postat av: emmelie

Varför peruk & vadå pillfria dagar?! :)

Svar: Jag har haft den självdestruktiva sjukdomen Trichotillomani sedan jag var 11, och har haft peruk sedan jag var 15. I'm fighting it!! (http://sv.wikipedia.org/wiki/Trikotillomani)
Ida

2014-01-03 @ 21:01:55
Postat av: S.

Wow, det är häftigt så mycket det växt på bara 50 dagar! :) Keep going!

Svar: Faktiskt! Det växer massor! : ) Hoppas de ojämna ställena växer ikapp bara... <3
Ida

2014-01-03 @ 22:07:27
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Maria

Du är så duktig!

Men du, nu ÄR det så långt att det går att klippa frisyr av det. Tror du inte att du skulle känna dig finare då, så du blir modigare? Eller, alltså, det är ju inte bråttom, men det är väl dit du längtar?

Jag säger det igen; Alexandra på Cityfrisören är TOPPEN. Både med sax och hur hon förstår vad man vill (fast man säger något annat) och hon är supermysig som person också.

Svar: Tack! : ) Men jag har ju inte så jämnt / mycket hår ovanpå huvudet, det är ju det jag menar, det går inte att göra en frisyr av det än. Finns ju ingen frisyr som går ut på att man inte har nåt hår i mitten lixom... förutom som jag skrev, munkfrilla.. ; )
Ida

2014-01-03 @ 22:12:26
URL: http://granntanten.wordpress.com/
Postat av: Petra

Du får kamma upp från sidorna, kanske ser jättemuppigt ut haha...

2014-01-04 @ 00:02:09
Postat av: emmelie

Läste mera i din blogg & hittade inlägget..

Du är super duktig som inte pillar :)
Men skulle du göra det så får du inte se det som ett misslyckande, det är trots allt något du har gjort i så pass många år..

Inget man bryter över en natt..
Fortsätt kämpa :)

& du, du passar S J U K T bra i kort hår..
Det är tooksnyggt på dig :)


Svar: Ja... en väääldans massa år... ^^Tack så jättemycket snälla du! Jag kämpar på ; )
Ida

2014-01-04 @ 00:19:39
Postat av: Maria

Menar du att det ser värre ut irl än på bilden? För som bilden ser ut är jag övertygad om att Alexandra kan göra något av det så du känner att du har en frisyr. Hon kan göra mirakel. =)

Svar: Jag vet inte, tog vissa bilder som såg förjävliga ut, såg typ skallig ut, sen blev vissa bättre, jag vet ärligt talat inte. Jag går här och tror att det går så himla bra med växandet och så kanske det inte ens gör det?
Jag ska komma ihåg hennes namn och dina tips för framtiden ; )
Ida

2014-01-04 @ 14:40:59
URL: http://granntanten.wordpress.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0