Wings!

Står i skrivande stund i pysseltankar, inför paraden. Vingar ska ju fixas. Större och snyggare än förra året,
stöööörre än de puttefnuttiga jag har hemma! Det hade varit skitcoolt att lyckas göra ett par egna, då blir
de ju helt enligt min fantasi, och i rätt färg dessutom! Det hade varit perfekt!! Så, nu gäller det bara att hitta
rätt material, som krafitg ståltråd, och sådär... ih! Syster Annelie har visst gjort ett par förut, hon kan få vara
min mentor! ^^
 


(Bild lånad från Artofwings.com)
 
Jag har nu lokaliserat något som heter najtråd på Byggmax. Jag ska fan gå dit och klämma lite på den!!
 

Postat av: Patrik

Blir absolut riktigt bra vingar när du låter kreativiteten flöda.

Najtråd kan fungera, men den är nog lite mjuk så vingarna kanske inte håller formen som dom ska. Ett alternativ kan vara svetstråd för gassvetsning. Dom är i stål så betydligt styvare och håller formen bättre. Finns olika tjocklek, med nackdelen att dom hr en begränsad längd på ca 70 cm. Men… går ju att skarva.

Svar: Jag har varit och köpt två rullar najtråd och sedan även ett gäng trådgalgar på Ica! Så om jag har det kraftigaste materialet upptill så borde det hålla! Om jag nu får ihop det... ever... :)
Ida

2014-07-23 @ 17:05:05
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0