Bra dag! REDAN!

Den här dagen blir ju bara bättre och bättre! För det första såg blodtrycket bra ut - och oj vilken snygg 
lillasyster jag har som sitter i receptionen! - och sen hade Psyk skrivit ut rätt papper till mig och då blev
jag ju positivt överraskad, lättad och glad! Det var alltså remiss för ny peruk, så nu kan jag äntligen åka
och prova ut ny! Eller, två nya rättare sagt!! : ) Sen får vi se om jag behöver hämta ut fler, det går ju framåt
på hårfronten... att vara utan peruk är en tanke som skrämmer mig lika mycket som den lockar. Konstigt!!

: )  ♥

 Nu ska jag laga lunch! Det gör jag nästan aldrig på lediga dagar, inte ens när jag ska showträna hela kvällen,
så HURRA säger jag till mig själv! Bra bra bra! 

Sen blev jag även MYCKET glad & stolt över min vän som nyss fått pris för "Årets kvinnogärning 2013",
i&med sin radiodokumentär "Den fastspända flickan" där hon berättar om sitt liv, sin kamp, och alla motgångar.
Så stark!!! ♥ Se artikel om priset HÄR

"Motiveringen lyder:

"Genom modet att berätta din historia har du belyst många unga kvinnors utsatthet. En utsatthet som
Roks tjejjourer möter varje vecka. Din historia är också våra stödsökandes. Din berättelse och din styrka
att stå upp för dina rättigheter ger både dem, och oss som möter utsatta tjejer, ett stort hopp.

I den stora svärtan efter utnyttjanden och övergrepp har du blivit ditt eget ljus. Med din klara röst
berättar din sanning. Genom dig får vi lyssnare höra vad de som skulle skyddat dig säger när de tror att
ingen hör. Vi hör hur de utnyttjar sin ställning, sin makt. Men vi hör också en ung kvinna som inte ger
sig. Ditt sätt att visa oss detta ger oss styrka att arbeta för förändring.

Vi vet att ditt mod har kostat dig rätten att kunna vistas öppet i samhället och vi vill att du ska veta att vi
är många som står bakom dig.

Vi hoppas att den respekt vi känner inför dig kan lysa igenom när vi ger dig smycket för Årets
kvinnogärning 2013."

Pristagaren av Roks kvinnogärning är "Nora", i Daniel Velascos dokumentär "Den fastspända flickan", som
sändes i två delar i Sveriges radio P1 i januari 2013."

 
 
: ) 
 
Jag hoppas jag får träffa henne ikväll och krama på henne lite extra! 
 

Postat av: Sanna

Åhhhhw du är ju bara för gullig Fina du! Shit vaaaa snygg frillan är dåhhh! You go girl! (Y)

Puss å kram

2014-03-15 @ 00:24:56

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0