A cup of cough-ee?

Inatt: "HOST HOST HOST". Åhhh vad trött jag är på det.
Hur länge har det hållit på nu? Typ fem och en halv vecka? Jaaa, fick hosta innan jag fyllde år,
och sen blev det lite bättre ett tag men sen kom det tillbaka igen. Men mest på nätterna.
Lite rossligt på dagarna också. MÅH! Och om jag ska hålla på och sjunga hela tiden så blir det
ju inte direkt bättre. Kan ta det lugnt på övningen ikväll men jag MÅSTE ju träna till julkonserten
också! Det är bara lite drygt två veckor kvar, iiih! Och slutsålt är det också, totally faaab!
Men imorgon ska vi in i studion igen så då MÅSTE jag ju kunna leverera lite röst... 

Idag sov jag till 14:20. Så jääääääävla trött.
Och nu är det bara två timmar tills jag ska iväg på träning så det är dags att piggna till lite.
Seg, segare, Idast. Ungefär. Får hoppas att lite kläder och smink får en att tagga till.

 

Postat av: Patrik

Jobbigt med hosta, särskilt när man är i en röstbransch som du. Får hoppas det blir bättre då, så du klarar allt du ska inför julen.

Jag brukar aldrig vara förkyld, men råkade missa lite i planeringen så igår hade min röst gett upp. Märkte det först när jag skulle prata och det inte lät något förrän jag tog i för kung och fosterland… Jobbigt när jag hade planerat en massa där jag behövde prata… så då insåg jag att sådana som sjunger, uppträder och grejar måste ju vara väldigt beroende av att rösten funkar. Men grejat lite så nu funkar det ok och i morgon är det nog bara ett minne blott att rösten inte fungerade.

Tjo, vilken lång kommentar det blev…

Svar: Jaaa, jag kan ju inte "jobba" om den inte funkar! Och eftersom jag sjunger mycket så är stämbanden och halsen alltid lite extra känsliga typ, så det sätter sig ju alltid där. Måh! Sjöng ikväll ändå men det är jättemånga låtar som inte ligger bra i tonläge för mig med mina struliga stämband. Det är också en jobbig säsong då typ ALLA är förkylda och hostar, och då ska vi leverera julkonsert, julkörer i Stockholm samt ett luciatåg! Bara fina sånger lixom.. passar inte med mina vanliga rockröst lixom ; )
Ida

2014-11-20 @ 17:20:18
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Ph

Så fin utan smink : )

Svar: ^_^
Ida

2014-11-23 @ 04:18:08

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0