Cold.

Idag är jag Sexy As Hell igen. Hostmedicinen jag fick utskriven igår, Mollipect, hjälper till bra att få upp
slem ur lungorna. Utan att jag pajar levern, som Cocillana tydligen gjorde. Den har funkat bra förut, men 
jag vet att jag kräkts av den för några år sedan, det är ju en vanlig biverkning dock.. men den här hösten
har jag fått lära mig att den är inget för mig. Min kropp sa total-nej! Sååå, Mollipect nu, host host, slem slem,
ut med skiten. Nässprayen används också flitigt, så ut med det den vägen också. 

Idag gör jag ingenting, förutom att vara hemma och kurera mig. Det behövs, så jävla mycket. Borde komma iväg
och handla, för jag behöver lite grejer, ingefäran och honungen är slut och de behövs, sen har jag hört att rå lök
bredvid sängen är bra att driva bort bakterier med, så det kanske är värt att prova! Medan man sover lixom.
Jag är ju ändå rätt täppt så lukten borde inte störa så jättemycket... : ) 

Sen skulle jag behöva ladda upp med glödlampor också, med liten sockel, de har varit slut jättelänge här hemma
och de har blivit så dyra på Ica... men det ska finnas på Rusta eller ÖB eller något, då kan jag köpa på mig lite.
Behöver ju till julstjärnan bl.a.! För det är dags för den att få komma upp nu i helgen tänkte jag. Idag och imorgon
har syster Åsa sin adventsmarknad utanför sitt hus/café, så dit ska vi imorgon och fika tänkte vi. Hoppas jag mår
lite bättre då!! Snart är det julkonsertsvecka, jag har inte tid att vara såhär jävlig och yr då.

Det är sjukt kallt här hemma förresten, har fotat min termometer och funderar på att skicka bilden till EHB, 
tror inte den här temperaturen hjälper mig att bli frisk direkt... Det är ju lite oroväckande att det knappt har blivit
minusgrader ute än, HUR KALLT ska det bli här inne då?! Fryser som ett as jämt och mina händer är så kalla att 
det gör ONT i dem, och att böja fingrarna spräcker dessutom nästan huden. Mmmm. Sexy As Hell, var det.


                     Mmm, sjutton grader i lägenheten.....

 

Postat av: Patrik

Hackad rå lök på fat brukade jag få ha bredvid sängen när jag var liten och förkyld. Kom på det nu när jag läste det du skrev…

Lampor börjar bli lite omöjliga att köpa tycker jag… finns ganska billiga på Biltema eller så får man köpa på nätet.

Brrr. jobbigt när det är kallt. Tror att det blir kallare inne just när det är runt nollan ute och fuktig luft. Är kallare här med just nu, men blev varmare inne för några dagar sendan när det var -6 ute… (med samma inställning, bor ju i hus så bestämmer själv hur varmt jag vill ha det)

Krya på dig!

Svar: Ja, hyresvärden drar på elementen mer sen när det blir kallare, men såhär kan jag ju inte ha det. Fryser och skakar hela tiden och det påverkar mig mycket negativt att alltid ha det så hemma...
Ida

2014-11-29 @ 15:43:54
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0