Gnäll 2.0.

Har sån ångest/panik inför måndag att jag just nu står och grinar. Oookej?
Har ringt både spolningsfirman och bredbandsfirman och den ena sa att det var helt okej
att de var där samtidigt som varandra, och den andra hade ingen aning och visste inte alls
hur det skulle gå ihop.. men det borde ju inte vara mitt problem.. det som blir mitt problem
är dock det här med att de kommer komma medan jag fortfarande är hemma, och det stör
mig ju, som jag skrev tidigare, helt sjukt mycket, jag tappar hela balansen i mig och bryter
typ ihop för att jag inte får göra "som jag brukar". Måste gå upp mycket tidigare så att jag
hinner äta frukost och göra mig klar i badrummet, för det kommer jag ju inte kunna använda
om de ska vara där och tömma avlopp och greja. Bredbandsfirman kunde komma efter halv
tio som jag bad om, det var snällt, men spolningsfirman måste börja på nedersta våningen
och jobba sig uppåt, så då måste de ju ta mig då. Men fick fram det en timme iallafall, så de
kunde tänkas dyka upp vid 9. Phew. Alltså jag försöker ju få ihop det, det kommer säkert gå
bra. Det låter säkert jättefånigt allt det här. Det största problemet är dock det här att de ska
dra kabel och sätta upp nåt nytt elskåp i hallen och dra kablar från hallen till vardagsrummet,
och även till SOVRUMMET, och man ska flytta möbler som står längs väggarna och det är ju
typ alla väggar helt plötsligt?! Täcka över det på vägen som man inte vill ha borrdamm på, typ 
ALLT jag äger då, eller? VAFAAAN, han hörde väl hur förvirrad och panikslagen jag var, därför
kommer han över imorgon vid kl 12 (alltså ÄNNU FLER besök i huset som gör mig nervös och
så, men det kan ju lugna mig inför måndag) för att kolla lite, och berätta exakt vad jag ska 
flytta på. Så, det är väl bra. Också. Men jag får panik, på riktigt, jag är inte normal. Jag lade
mig på sängen och grinade när jag pratat med dem båda, för det här är så jävla overwhelming.
Nu låter jag hur jävla svag som helst, men jag bara pallar inte. Stor svart brustablett i magen 
igen, och igen, och igen. Kan det vara lugnt här ett tag sen eller? 

              
 


Ja, annars har dagen varit bra, sov dock för lite, för dåligt, upp tidigt och lägga backtrackskörer
i studion på musikskolan, klockan jävla 9 på morgonen... gäääsp. Sjukt bra mina trasiga stämband
funkar vid den tiden. Sjung sjung. Men det gick nog bra, det var kul. Och sen träffade jag Hanna
som var i bästa jobbsökartagen, och sen åt vi lunch ihop. Och sen kom jag alltså hem till misären,
behöver städa på typ varenda kvadratdecimeter i hela lägenheten. Det är lite väl mycket hoarder-
varning på sina ställen alltså. Ikväll är det dans, har inte dansat på 4 veckor, för jag var sjuk och sen
så var det två veckors lov. Vet inte om jag är redo ens!! Har sån panik över städandet och besöken
och allt. Uuuhhrrrghhhh.... jag vill ha någon annans hjärna. Min är full. Så jävla full.
 
Kan ta någon annans mage också när vi ändå håller på och förhandlar.
  

Fick prova på att spela theremin förresten! Inte så lätt som man kan tro... fast det trodde man ju inte heller.. ^^

 
                
 

Postat av: Patrik

Jobbigt läge… klart det är drygt när främmande människor ska klampa in i ens hem, på tider man inte själv kan bestämma.

Städningen går kanske att hoppa över tills dom varit där, lär ju ändå bli lite rörigt om dom ska borra, dra kablar och springa runt med skorna på.

Svar: Mjo, men jag måste ju städa bort saker så jag slipper skämmas, och så att de kommer fram där de ska... : /
Ida

2014-11-05 @ 16:00:22
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Carro

sådär tänker jag oxå om mitt huvud och om min mage. usch fett jobbigt. skickar styrkekramar <3

Svar: Kram kram tillbaka! <3
Ida

2014-11-05 @ 20:28:05
URL: http://xcarrox.blogg.se/
Postat av: Linda

Du, vi är flera som inte är normala! Jag förstår hur du känner inför att det ska komma folk och fixa och dona, jag åker alltid hemifrån om jag kan, och kan jag inte det så ligger jag och hyperventilerar i sovrummet tills de är klara. I somras höll de på med ventilationen här i husen och det tog tre veckor. Tre veckor av ett plingande på dörren och folk i både kök och badrum. Mot slutet började det kännas okej, men fy faan.

BRA gjort av dig att ringa och försöka samordna det hela, och bra gjort av företagen att hjälpa till!

Svar: Tre veckor! Hjälp! Det har varit mycket spring här redan tycker jag, med frysen och allt, men tre veckor av sporadiskt plingande och överraskningsbesök! Då hade jag nog självdött, närapå ^^ Ja trots att jag hatar att ringa, så gjorde jag det, så jag kanske kunde få lite mer uppfattning om när de kunde dyka upp, eller mest av allt INTE dyka upp, förstås. Nu kommer jag ha hjärtklappning tills måndag är över. SÅ svår är jag! ^^ Hade också legat kvar i sovrummet eller åkt hemifrån om jag kunnat, men nu ska jag upp till jobbet så det blir lite extra jobbigt då, när man har sitt minutpunktliga schema... Haha, åh vad jobbig min hjärna är. Den har lite asperger, typ.
Ida

2014-11-05 @ 20:48:01
URL: http://utanpersonligtansvar.blogg.se
Postat av: L

Känner verkligen igen mig, sådär är jag också. Hatar när hantverkare ska komma. Hoppas besöket idag kan få dig lite lugnare, kanske skönt och veta vad som ska flyttas på och så :)

Svar: Ja det var skönt att de kom förbi, behövde lite pedagogik kände jag! : ) Fast det blev ett stressmoment idag med, iochmed att de kom senare än de sa och var där längre än väntat så jag fick jättebråttom till mitt möte på arbetsförmedlingen! Aldrig får man vara riktigt nöjd.. ;) haha.
Ida

2014-11-06 @ 07:46:55

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0