Hantverkare was here.

Idag var dagen, dagen för hantverkarrace i lägenheten. Jag gick upp 07:10 istället för 08:00 som jag brukar.
Spolningsfirman skulle komma vid 9 och jag tänkte att jag isåfall skulle vara klar med allt mitt - smink & frukost
& kläder & allt - tills dess, och även hinna täcka över lite grejer med den där täckplasten, flytta på det sista, o.s.v.
Jag gick till jobbet vid 9:20, då hade de inte kommit än. Så jag SLAPP faktiskt ha besök medan jag fortfarande
var hemma! Ja förutom bredbandskillen som plingade på och bara kikade in i hallen och kollade att jag hade
möblerat väggen fri, vilket jag ju hade! : ) Men de skulle återkomma vid 9:30 som vi hade bestämt. Så, det gick
bra alltihopa, phew, jag som haft ångest och varit stressad inför detta så länge. Fastän det inte är någon big deal
alls, jag vet. Det är ju det som är kruxet, att jag har så himla svårt för sånt här. 

Kom hem nu runt halv 8 på kvällen och allt var klart, förstås, och nu hoppas jag att det här med den dåliga
lukten i lägenheten försvinner. Det här med bredbandet/fiber som de dragit in påverkar mig nog inte, jag har
ju det jag redan har, men antar väl att jag kan få koppla på det där, om jag vill.. vi får se vad som händer!

Imorgon ska de stänga av vattnet under dagen så jag ser till att luncha på jobbet istället för att gå hem,
även då, och gå upp liiite tidigare så jag kan få i linserna innan de stänger av. Om de nu skulle råka vilja
stänga av at 8:00 sharp. Jag är förberedd!! Ska hälla upp lite vatten i tillbringare/hink också, in case I need.

Handlat har jag gjort också, och gått all in på no-milk-fronten, typ! Köpte Oatly chokladglass som var jättegod 
och förvånansvärt billig mot vad jag trott! Köpte även en soja-yoghurt (soygurt) från Carlshamn som jag ska
testa att typ göra lite röror och så, med, istället för vanlig turkisk yoghurt, lixom. Får se om det kan bli ett
bra alternativ. HELT mjölkfri är jag inte då jag fortfarande använder vanligt Bregott till smörgåsar, men jag har
märkt att jag mår bättre i kroppen utan mjölk! Hur bra som helst! Det är ju en ganska het mjölkdebatt nu...
Jag har testat länge, i ett par ÅR, att använda laktosfri mjölk men det var inte nu förrän de senaste veckorna
som jag bytte till Sojamjölk/havremjölk och NU mår jag annorlunda. Igår käkade jag tårta med grädde, en hel
del, och sen lite för mycket glass på kvällen, och idag har jag mått lite som förut, så alltså, det måååste ju ha
ett samband? Hur som haver så tycker jag att jag hittat jättebra alternativ, dyrare, javisst, men jag använder
ändå inte så mycket, så det funkar nu. Iallafall. Och sen så är det ju iofs värt lite pengar, att inte må dåligt. 

Jaha, om man skulle ta och dammsuga lite i lägenheten nu då? De lämnade lite souvenirer.... ^^

               
 
(och plasten satte jag ju upp själv imorse, nu ska den boooort!)

 




EDIT: Verkar som att jag VISST måste byte internetleverantör (?), i januari, och att hyran dessutom kommer
att höjas med 52 kronor i månaden pga de nya indragningarna. Kul att man fick välja. Eller? Nåja.... just do it.
 

Postat av: Anonym

Vad bra att det gick så pass bra som det gjorde med allt idag :)

Har också experimenterat en hel del med att undvika mjölk och märker ganska stor skillnad. Är dessutom egentligen uppväxt utan att dricka mjölk, även om det varit i maten. Om jag är ute och springer (har en lång viloperiod nu) så blir orken och konditionen betydligt bättre om jag undviker mjölk.

Bregott finns ju också som laktosfri om man vill ha det :)

Tur du inte dammsög och gjorde fint innan dom kom dit…


Svar: Jag städade faktiskt innan!! Men inte så jättenoga, visste ju att de skulle lämna spår... :)
Ida

2014-11-10 @ 21:02:39
Postat av: Patrik

Var jag som var anonym… uppgifterna trillade bort när jag postade kommentaren,,,

Svar: Klart det var! Det hade jag förstått ändå, det är nästan bara du som skriver här.. haha.. :D (trots 300 sidvisningar om dagen!) ^^
Ida

2014-11-10 @ 21:03:27
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

"Bara" 0,3 % av läsarna som kommenterar då….

Tror inte dom kan tvinga en att ta ett abonnemang/byta om man absolut inte vill. Fast samtidigt blir det nog bra erbjudanden och tjänster genom den där nya sladden, så säkert värt att byta ändå.

Vill också ha en ny sladd att surfa i…

2014-11-10 @ 21:54:33
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0