You wish.

Ironin.

"Jag längtar tills måndag är över!"
"Kan det vara lugnt här ett tag sen eller?"

Bla bla bla.
 

Lapp på dörrmattan nyss:

"Med anledning av att vi haft många vattenläckor i källaren tänker vi laga och byta en del av rören där,
vilket gör att vi måste stänga av varm- och kallvatten mellan klockan 08:00 och 16:00 tisdagen den 11/11.
Det kommer alltså inte finnas tillgång till vatten under tiden som de jobbar med detta."

 

Whatta fuuuuck... 
 


Igår kväll efter dansträningen kom jag hem och fick migrän. Vafan. Direkt när jag upptäckte flimret så
kastade jag mig ut i hallen, ner i väskan, letade efter mina tabletter. Hittade inga. Tömde ut hela väskan
på golvet. Kröp fram (utan syn kvar, typ, flimret taking over the world) och vred och vände på allt, inga
tabletter. Grät förtvivlat. Fan fan fan. I desperation tog jag tre Alvedon Novum och en sömntablett och
gick och lade mig (vet ni förresten hur svårt det är att ta ur linserna när man varken ser sina händer, 
eller sina ögon?). På något sätt lyckades jag undvika den där värsta mördarvärken. Undrar om det varit
på väg att bryta ut sedan jag fick sådär på jobbet i tisdags. Då, när jag tog mina sista tre tabletter...
Har migränhangover idag och mår inte så bra, synen återhämtar sig inte riktigt på ett tag efteråt, det
känns som att den dessutom gradvis försämras efter varje migränanfall... 

Hade hantverkare på besök imorse för att kolla på väggarna och se VAR de skulle dra kabel, var de skulle
sätta nya uttag, och vad jag då skulle behöva flytta på. Det känns bättre nu när de varit här och jag fått det
lite pedagogiskt visat. Tummen upp för det! (även om jag blev stressad över att de kom 12:15 istället för 12
som jag bad om med tanke på att jag skulle gå ner, i snön, till arbetsförmedlingen till mitt möte... aahh.. ^^)
Borde ju givetvis sagt åt dem att komma 11 för att ge dem, och mig själv, lite mer marginal. Borde lärt mig!

Alltså tisdag. En dag till med oroligheter. Vattenavstängning. = Måste gå upp tidigare även DÅ, för att sätta 
i linser, fixa frukost, borsta tänderna...? Får hälla upp vatten i kannor i förberedande syfte. Och äta lunch på
jobbet istället för hemma. = Annorlunda. = Inte som det brukar. = Jag blir stressad och mår dåligt. Vet att jag
knappast påverkas mest i praktiken av detta, det är ju inte så att jag är hemma, och måste spola vatten hela
dagarna eller typ har en BEBIS eller så, men psykiskt så blir jag ju helt paj! Såhär kan jag ju inte leva mitt liv!
Det är så mycket saker som tar knäcken på mig just nu, jag måste fixa det här. 

Det känns som att jag ska få migrän igen. Kanske borde ta blodtrycksmedicinen. Kanske borde ta Atarax.
Kanske borde bädda ner mig och inte kliva ur sängen på 14 timmar. 
Kanske.
 

Postat av: Patrik

Fastighetsbolaget borde bjuda dig på en hotellvecka från söndag kväll och en vecka framåt :)

Vatten är riktigt jobbigt att vara utan, tycker det är värre än strömavbrott. Värst är det väl kanske när det försvinner och man står intvålad i duschen, men sen jag slutade med hår på huvve så är det ganska lätt att torka av sig.

Svar: Eller hur?! Närmsta hotell ligger dock såååå mycket längre från jobbet, om jag nu skulle hitta något mer att gnälla på ;) Hahaha!
Jag blir ju iallafall informerad om vattenavstängningen, men det känns knepigt med linser etc. Duschar gör jag bara på kvällarna. Får hälla upp vatten till gröt och sådär, kvällen innan. Och det ska väl finnas tillräckligt med vatten kvar i toalettanken så jag iallafall kan spola på morgonen.. ^^
Ida

2014-11-06 @ 18:13:30
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Går ju att tappa vatten i en hink och ha bredvid toan. så man har lite extra att spola med, om det inte skulle räcka i tanken.

Skulle varit hotel och limousin då :)

Svar: Bra idé.
Gånger två.
Ida

2014-11-06 @ 23:10:11
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0