Det som kanske blir dag 3...?

Så, efter att ha postat gårdagens inlägg som låg här och väntade så snällt, så ska jag väl uppdatera lite
på frysfronten! Elektrikern var här klockan 12 och grejade lite med kyl/frysen. Han sa att han kunde komma
och byta kretskortet för att se om det fick frysen att börja fungera igen. För kylen fungerar ju, jag har 60% kyl
och 40% frys, kan man säga. Ett skåp, lixom. Han kunde komma på måndag och fixa det, sa han. Idag är
det onsdag. Måndags kändes avlägset, men vad göra? Ifall det inte skulle funka efter det, så skulle jag då
få en ny kyl/frys, vilket kunde ta ytterligare en vecka. Which means - lite drygt två veckor utan frys...
Jag började känna att det här med lånefrys, som EHB erbjöd, kanske inte var en heldum idé...

MEN! Sen ringde elektrikern upp igen och sa att han hade ett sånt kretskort liggandes och att han kunde komma
tillbaka på en gång och byta ut det. Tjohoo! Så det gjorde han. Och jag har hållt tummarna sen han åkte, att det
ska funka, att jag inte ska behöva byta, för det är ju rätt trevligt med en frys, NU, typ. Och nu har det gått snart en
timme, alarmlampan har slutat blinka vilket betyder att den verkar kommit ner i rätt temperatur, och inget tjuter
och piper, ÄN, så jag tror det funkar!! Wohoo! Men jag väntar lite till innan jag "ropar hej" helt & hållet. : ) 
 
Och nu spricker molnen upp lite också, från spöregnet som nyss var, till lite solsken! Åh, mys!

Bilder från inatt på långt halvlockigt hår:

 
_____________

Och nu när jag fortsätter skriva, har det gått några timmar. Ungefär tre och en halv / fyra.
Jag stack iväg till lillasyster med en hel hög smärtstillande och en vetekudde, samt en stor chokladkaka,
för att hon ska få bukt med sin smärta i ryggen/höften. Hoppas det var till någon hjälp.

När jag kom hem så stod kyl/frysen och larmade igen... temperaturen hade gått från fem minus till två plus.
Jahapp. Så, det hjälpte inte. Fasen också. Ringde och pratade med hyresvärden och de har beställt en ny
till mig nu. Så vi får väl se när den dyker upp.

Ikväll är det dans, jag mår inte så bra, men har ett par timmar på mig att börja göra det.
Lär ju dansa i vilket fall som helst, för lite yrsel, illamående och huvudvärk brukar inte stoppa mig.
Ibland kanske det borde det, dock. Undrar om man ska sova lite i soffan...?
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0