Konstiga drömmar och konstiga regler.

Drömde så mycket konstiga drömmar inatt! Att min kyl gick sönder också,
fast att jag bodde ute i Hummelsta igen. Och konstiga drömmar om konstiga sniglar.
(Typ en hel snigelfamilj som var inomhus, och den minsta snigeln - som var bara
2 mm stor - sög sig fast på ens hals och sen så kom alla de andra sniglarna som
var större och vaktade runt ens säng. = VAFAN?) 


Sov till klockan 13... har ont överallt och eventuellt hosta på ingång som smyger sig på ibland
(I say No thank you) och är trött och yr. Wohoo! Ikväll ska det ju hända roliga grejer så.. det här
får ordna upp sig, tycker jag bestämt.

Har precis pratat med min a-kassa. Efter att ha ringt den handläggaren som jag fick brev ifrån som
inte svarar och inte heller ringer upp mig trots att jag lämnat meddelande ( ! ) så ringde jag till deras
vanliga nummer och fick prata med en jättetrevlig kvinna som precis förklarade jättebra för mig vad
jag behövde skicka in, och dessutom sköt fram datumet för inlämning med 14 dagar. SCHYSST!!
Så nu ska jag kontakta chefen och fixa ett arbetsgivarintyg. Och nej, jag har inte blivit arbetslös, 
men fr.o.m nu den 1:a oktober - samma månad som jag fyller 30 med andra ord - så kan jag inte ha
aktivitetsersättning längre (som det heter, det som jag har på min sjukskrivna halva) utan går in i
ett program på AF som ger mig aktivitetsstöd under 3 månader, och under de 3 månaderna ska det
"undersökas" om jag kan gå upp i tid eller så. Efteråt söker man sjukersättning. Jag har tänkt att jag
nog orkar gå upp lite i tid. Kollade schemat och försökte placera ut dagar så det blev lite fler timmar.
Kan inte ta timmar här och där utan måste in med en hel dag till, lixom, eftersom jag kör heldagar i
butiken, färre dagar i veckan. Fick upp det till 63%. Men det dög tydligen inte, utan jag var tvungen
att isåfall gå upp direkt till 75%, vilket jag inte känner mig redo för. Det känns lite elakt, för att gå upp till
63% (eller säg 60) från att ha jobbat 50% sedan 2006 ser iallafall jag som en seger! Allt är hemskt rörigt
och jag HATAR sånt här. Är verkligen sämst på papper, speciellt när FK inte alltid kan svara på de
frågor jag har om hur man fyller i, och så. Aktivitetsstödets storlek bestäms efter hur mycket a-kassa
jag skulle haft, OM jag varit arbetslös. Därav ska jag in med intyg. Har dock redan fått ut ett mycket 
skrämmade beslut om min dagsersättning, 99:-, vilket fick mig att börja grina, literally. Men det kanske
blir lite högre då, får man hoppas. Jag jobbar halvtid, och får väl inte ut nån jättesaftig lön direkt, men jag
har klarat mig bra ändå, på det jag fått ut hittills. Fine, jag har inte en enda krona sparad och skulle jag 
få en oväntad utgift som typ ett tandläkarbesök eller så så kan jag ju knappt gå. Så ser verkligheten ut.
Innan fick jag ut ca 3.600:- på min sjukskrivna halva, och med deras besked skulle jag alltså få ut ca 1.980:-.
Disaster disaster... har sökt något som heter boendetillägg också, som de bad mig göra, det ska tydligen
kunna få upp det lite mer. Allt är så rörigt. Jag vill bara ha råd att leva någorlunda normalt, okej? 

Men men, nu kavlar vi upp ärmarna igen och gör det vi ska, så får vi se hur det går.
Det här med att fylla 30 och ens ha en liten lagom fest, skrämmer mig ju, och stressar mig, som det är!
Baaah! Visste väl att det här "trygga" ekonomiskt som jag haft sedan i våras iallafall, inte skulle hålla i sig. 
Men det var kul så länge det varade.. Det var skönt att kunna handla mat utan att behöva välja mellan det
ena och det andra nödvändiga lixom. Och att kunna åka till Stockholm bara, och äta mat ute, utan att behöva
bli helt ruinerad. YEAH THAT WAS FUN.

Nu, frukost! Dagens bästa stund, typ! : ) 
 


Postat av: Patrik

F-n vilka jobbiga sniglar som håller på så där i dina drömmar. Kanske berodde på fullmånen.

Svar: Ja de var fett jobbiga. Det var en lång dröm. En snigelutplånardröm, typ, fast inte så att jag skulle döda dem, bara göra mig av med dem så de inte hittade mig igen lixom! (du vet ju att jag är en snigelräddare i vanliga fall!)
Ida

2014-10-09 @ 16:25:26
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Lilly

Jag har också ALLTID problem med FK. Förra månaden blev jag utan pengar en hel vecka tack vare dom. Som tur är så kan jag iaf spara så vi klarade oss ändå.

2014-10-10 @ 11:37:36
URL: http://saxros.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0