Tankar inför morgondagen.

Tankar @ 22:30:

Så jävla sorgligt att vakna ensam ytterligare en födelsedag, förresten.
Och på sin trettionde, till råga på allt. Man kan ju säga att jag KANSKE
hade tänkt denna (morgon-)dag i livet som att jag kanske hade någon
vid min sida, en sambo, eller åtminstone en pojkvän som kanske hade
åkt till mig för att väcka mig på morgonen med frukost på sängen
och födelsedagssång (medan jag givetvis skulle dra täcket över huvudet
och ropa att Jag är iiiinte 30, jag är bara 16!!) och bara finnas där, bara
vara min, bara dela denna dag med mig, och alla andra dagar.

Men nej.
De senaste tio åren har jag vaknat ensam på min födelsedag, förutom två
eller kanske tre år nånstans där i mitten, tror jag. När Miche varit här, och sedan
2011 när jag fick den fina tatueringen i present av Niklas. Den gjordes ju på
självaste födelsedagen! : ) Men annars har jag alldeles för mycket minnen av
ensamma födelsedagsmorgnar. Man VILL ju inte ha det så... Även fast jag 
haft pojkvän så har det varit mycket ensamt, vafan, den ena bosatt i Lund och 
den andra på ständiga oktoberturnéer runom i Europa.

Gnälligt, eller? Vemodigt, det tynger mig, jag skriver vad jag känner. Så är det.
 

Sen kommer nästa tanke - tänk om jag hinner nu på sista en och en halv
timmen innan min födelsedag? Så jag inte ens HINNER fylla 30? Bara för att
jag haft sån töntig ångest över det! Typ snubbla över något på golvet, trilla in
med huvudet före i en hylla, eller halka i badkaret, eller råka somna och aldrig 
vakna på sömntabletten...? Alltså vad är det för sjuka tankar? Varför kan inte
hjärnan och kroppen bara vara lite CHILL for once in a lifetime? Har ju inte
direkt en betungande fest imorgon, jag ska ju inte ens bjuda på mat... ^^

Jebus. Kom igen kroppen. 

Nu ska jag fortsätta med mitt diskande, och komma på vad fan jag ska ha på mig imorgon,
varva ner, och vara glad att det kommer så många fina människor på festen, och sluuuuta
ha en massa onödig ångest! ♥ 
 
                               

Och hallååå kolla mina supersnygga vinboxar som jag pimpat med paketpapper!! 


Snacka om GLÄDJE. 
 

Postat av: Patrik

Nä, inte alls gnälligt. Du om någon är värd att ha någon som delar alla dagar med dig, vardag som födelsedag, dåliga dagar och bra dagar. Som jag brukar tänka så sitter man i alla fall inte fast i ett "dåligt" förhållande den dagen man träffar den rätta. Men förstår att det känns tungt, tomt och allt det där.

Snygga vinboxar du gjort :) Awesome pimp by Ida :)


Svar: Tack <3
Ida

2014-10-17 @ 23:29:47
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

På rätt sida tolvslaget så nu är får jag säga: Grattis på födelsedagen Ida!

Svar: Tack! Du hann först av alla! :D
Ida

2014-10-18 @ 00:01:58
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Lilly

Tror det är normala tankar du har inför din 30års dag. Som förresten är idag så grattis! <3 <3 <3 Du överlevde nog. Jag kommer nog ha exakt samma tankar med tanke på att du och jag har samma diagnos. Sen har jag också såna tankar om att det är inte kul och helt jävla meningslöst att vakna ensam på sin födelsedag. Men min födelsedag i år var fan sämst. Hade öppen bjudning och ingen jävel kom. Jag hade bakat tårta och allt. till slut fick den närmsta familjen jag har här släpa sig hit, Carola med sina smärtattacker och allt. Ja det lär vara den födelsedagen jag har bäst minne av iaf. Min nästa ska jag planera in ensam med sushi och vin faktiskt. <3 Inga förhoppningar, inga besvikelser. :)

Svar: Yup, I'm still alive... :D Haha. SO FAR, SO GOOD! Men jag höll på att snubbla på en massa saker inatt bara för det, haha, fumligt värre... ^^
Usch, taskigt, och på din födelsedag och allt! Det är ju nästan oförlåtligt! <3 Hoppas nästa blir bättre, eller som sagt, man får sänka sina förväntningar! Jag brukar inte anordna fest men i år är det ju för fasiken 30 jag fyller, så klart det blir fest! och klart att jag har så mycket ångest att jag mår jätteilla.... haha..
Ida

2014-10-18 @ 00:44:05
URL: http://saxros.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0