Tillstånd.

På nätet:
"När du står upp rör du på dig hela tiden, flyttar fötterna och belastar ett ben i taget.
Rörelserna mer än fördubblar din energiförbränning jämfört med om du sitter stilla.
Undersökningar visar att personer som står 2,5 timmar mer än stillasittande personer
bränner 350 kalorier mer per dag."

På mitt jobb står/går vi i 8 timmar per dag. Måste vara därför jag är så himla fit! 
Haha. Hur som haver, det jag skulle komma till, är att jag inte riktigt förstår mig på
mig själv, att jag fortsätter att STÅ UPP när jag kommer hem, då datorn står på
barbordet här. Och det är ju ganska många timmar som tillbringas stående framför
datorn. Plus att stå på jobbet, alltså. Stackars mina fötter.. och ben... ^^

För att göra något HELT tvärtom vill jag LÄGGA MIG i badkaret, men kl 21 börjar
nya programmet "Inte OK
" som vi väntat på så länge nu! Både Miriam och jag
har alarm på mobilen, så nu har vi höga förväntningar... Hoppas de infrias! : P 
Ja, och då hinner jag kanske inte bada, menar jag. Men jag kan ju börja hälla upp
iallafall så jag kan bada efteråt... fast då kommer ett ANNAT program som också
är nytt som också verkar bra... hmm... man skulle ha tv i badrummet ibland...

  

Postat av: Patrik

Det ligger nog en hel del i det där. Du står, går, dansar, sjunger och har ett rätt aktivt liv så det är inte konstigt att du är vältränad och har fuskler och sånt. Bara en sån sak som att du inte har bil utan går när du ska någonstans gör en hel del. Vardagsmotion är en del av din livsstil helt enkelt. Jag jobbade i butik en stund tills för ett halvår sedan och visst är det skillnad mot att sitta i soffan och pilla naveln :)

Eller badkar i vardagsrummet…. Skulle vilja ha bubbelpool och sen en projektor för bakprojektion (så man slipper ha den i våtutrymmet). Perfekt och kunna bubbla och ha hemmabio samtidigt. Men man blir nog skrynklig om man kollar långa filmer som Sagan om ringen och så.

Svar: Alltså.. first of all, jag ÄR ju inte speciellt "fit", jag är himla svag.. och äter skitdåligt ; ) Hihi. Men ja, lite rätt har du nog allt i det där. Men vältränad, njaeh, det skulle jag inte påstå, även om det iblan kan se ut så ^^
Normala människor med en platta eller en bärbar dator kan ju ta med sig den och ställa den på toalettstolen typ, men jag... nähh, inga såna nymodigheter ; )
Ida

2014-10-28 @ 20:57:10
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Men du är i alla fall inte otränad, eller i totalt ur form. Du är ju i bättre "form" än vad jag är, som faktiskt "tränar" (springer och går mycket iaf). För att hålla mig i form.

Bärbar dator eller platta är bra…. jag har en sån där bärbar dator… men inget badkar så kan heller inte bada och kolla något samtidigt. Däremot fick datorn hänga med vid toalettbesök när jag för några år sedan spelade mycket nätpoker… Sitter man med bra kort så kan man inte släppa dom för vilken skitsak som helst.

Svar: Haha! Så smidigt! : )
Ida

2014-10-28 @ 23:12:25
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0