Tisdagskväll.

Alltså, vad är det med mig och att ALLTID glömma att betala räkningarna? Alltså inte så att jag glömmer 
det helt och hållet, jag glömmer det i ett par dagar bara. Och kommer på den nu såhär i månadsskiftet,
dvs typ 2-3, kanske 4 dagar försent. Måh. Såhär har det hållit på nu i lite drygt två år. Innan dess gick det bra....
Fan! Och så såg jag nyss att det var en räkning TILL jag hade glömt, TV-avgiften. Den jäveln. Man får den fakturan
så långt innan så man (jag) hinner ju tappa bort den. Och den som är så dyr... den har nyss gått från 519 kronor
(i kvartalet), till den här fakturan på 610 kronor!! Nej just det, det var ju en "RETROAKTIV" höjning, som jag inte
riktigt fattar. Hur kan man höja något retroaktivt? Så gör de på hyran också när den höjs, dvs varje feb/mars
ungefär. Sen hör de av sig tre månader senare och ba "Vi höjde hyran förut, så nu är du skyldig oss lite extra
pengar." Ba, okej. Samma med den här fakturan alltså. "Ja, just det, vi höjde avgiften från första juli. Och eftersom
det är december nu så har du lite att betala ifatt." What the hell, lixom. Tycker sånt känns oetiskt.

Nåja.

Räkningarna är betalda, inga större tjohoo-summor kvar att köpa julklappar till klanen Berg för, men ändå mer
utrymme för det än, säg, alla år som inträffade före år 2014. Så. It's okay.


Kollegan Madde och jag skulle handla lite efter jobbet, hon mer än jag, men trevligt med sällskap tyckte jag,
så vi gjorde det ihop. I en och en halv timme. Hahaha! Fasen, jag som senast igår gnällde lite över hur lite kväll
det är kvar när man kommer hem efter jobbet. Och så kom man hem 20:40 idag. Haha. Fail. Nåja, det är väl ett
bevis på att vi faktiskt trivs ihop, som först spenderar 9 timmar på jobbet och sedan 1,5 timme ihop efteråt. ^^

Nu kommer det lite mer Big Bang Theory, and I love that, so... adios los bloggos.  ♥

 
 
(med elementkatt)

 

Sångröst än? 
Nope.

3,5 dagar till premiär. 

....
 



Imorse-bilder på väder    
och    
igår-bilder på kläder

 
(Provade paljettklänning till jagvetintevad, har ju redan bestäm kläder till konserten. PLUS JÄTTEBRÖSTEN.
Eller... ja, nåt sånt.) 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0