D

Gick till Dawid en sväng. Tänkte ta med ficklampan först, för jag har ett svagt minne av att jag
tänkte det förut när jag var där, att det var så sjukt mörkt. Men jag gjorde inte det ändå.
Det skulle jag gjort. Fan. Det är ju lixom INGA lampor alls vid alla gravarna. Och från det hållet
jag kommer ifrån så måste man gå över hela kyrkogården. I mörkret. På grusvägar där det var
20-30 cm djup HÅRD snö med endast en persons fotspår att gå i. I mörkret. En del av vägen
var plogad iallafall, men när jag gick ut där så såg jag inte att det var blankis under det tunna
snölagret som låg där, så jag höll på att ramla. Fick sätta ner ena handen i marken för att rädda
mig själv! Och yttrade ett "Jjjjääävlar!". Ensam, i mörkret, på kyrkogården. Haha.

Nåja. jag kom fram till hans plats tillslut. Fick göra en liten stig, det var ingen som hade gått där.
Plattade ner snön och plogade bort lite med mina kängor. Satt på huk där ett tag. Tände ljus.
Sjöng lite tyst. ♥ Lämnade ett handavtryck i snön.
 

Sen promenerade jag vidare. Handlade lite på Willy's. Gick hem, lagade mat, åt mat, tittade på Vänner
och OJ vad klockan gick fort, för nyss tänkte jag att jag skulle ta en sömntablett "så får den en timme
på sig att verka" - för jag trodde klockan var 23. Men det var det inte. Den var 00. Otippat. Snuvad
på en hel timme, bara sådär. Så nu vet jag inte riktigt när tabletten kommer slå till, åt ju för inte så
längesedan och då brukar det ta längre tid. Hmmm. Kasst. 
 
 
 
 

Oxh jaha nu blev den 01:11.
Fan d. Glömde




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0