Ljusnar.

I ett TTM-forum på FB där jag är med:

"Stressful time atm trying to cut out 4041 hearts for part of my proposal to my gf..", osv.
Så romantiskt! Hallå! Vilken kille. Och så en bild på ett papper och alla hjärtan han sitter och
klipper. (to keep the hands busy lixom) Hmm. Väldigt fint. 

Och jag då? Nej men jag har ju jobbat klart för idag iallafall. Borde fixa mat, är superhungrig. 
Fast klockan är bara sex! (den var iallafall det när jag skrev det) Men men, är man hungrig så är man.
Och kolla den här bilden då:

 
Vet ni varför den här bilden är så himla bra? (...inte är det pga skärpan iallafall!) ^^ Utan för att det inte var
kolsvart ute när vi slutade jobba!! Wohoo! På söndagar stänger vi visserligen "så tidigt som" klockan 17,
men kolla, det börjar bli ljusare! Fantastiskt! : ) 

Jahapp, jag är inte alls sugen på att laga middag förresten, kommer man någonsin uppleva det här med
att ha någon som gör det åt en? *kurr kurr säger magen*  


Postat av: Patrik

Kom hit så steker jag några pannkakor åt dig :)

Håller med om att det är skönt att det börjar bli ljusare ute… Idag var det till och med strålande sol nästa hela dagen, tills jag skulle gå ut. Då blev det en mild snöstorm istället… nyckfullt väder.

Svar: Åh, vad gott DET hade varit! Jag blev glad när jag kom på att jag hade köttfärssåsrester i kylen... : ) Så nu har jag både ätit och halvsomnat i soffan..
Ja skitfint väder idag! Hela dagen här! Fast nu har det börjat snöa.
Ida

2015-02-08 @ 19:25:07
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Hmmm, höll på att skriva köttfärssås som bloggadress… bäst jag går och äter :)

Gott med köttfärssås, har i frysen så det får bli det istället för pannkaka…så slipper man stekoset :) Tack för mat-inspirationen :)

Svar: Nu är jag ju lixom sugen på pannkaka OCKSÅ.
Ida

2015-02-08 @ 20:01:50
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Kom hit då :) (Äggen och mjölken finns kvar).

Pannkaka som man steker över eld, eller i kamin utomhus och äter ute i det fria… det är gott. Får halucinationer…. om pannkakor.

Svar: Jag fuskar och kör med PANNKAKSMIX från Kungsörnen... de är faktiskt goda.. :) (som en påse mjöl lixom, just add water ^^)
Ida

2015-02-08 @ 21:06:23
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Brukade fuska lite med sådant förut jag också… sen fanns det en färdig smet på havrebas från Oatly som var riktigt god, var som en mjölkförpackning bara skaka, hälla och steka. Men nu blir det mest äkta smet. Gör mycket mat "från grunden" har tröttnat på halvfärdigt. Gör nästan allt bröd själv också, istället för fulbröd från affären. F-n, man ska inte skriva om mat…. nu blev jag sugen på fralla med ost och osten är slut.

Svar: Eftersom jag slutat med mjölk så borde jag kanske testa Oatlymixen? Finns den kvar? Eller inte helt fullt ut slutat, men med drickmjölk lixom. Och försöker hålla mig borta från en massa grädde. Smör kör jag dock vanligt men jag har bytt till sojamjölk, och havreglass, och sojabaser till matlagning m.m.
Ida

2015-02-08 @ 21:47:19
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Förresten fanns det en pannkaksfabrik ett par mil härifrån förut, dom hade goda pannkakor. Då behövde man inte steka… bara tugga och svälja :)

2015-02-08 @ 21:48:31
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Jag har inte sett den där mixen på länge, så tror inte den finns kvar. Eller så är det bara så att en del butiker inte har den i sortimentet. brukar stå bland kylvarorna och övriga Oatlygrejer har jag för mig, om den finns.

Är nog rätt bra att hålla sig från mjölk, man är ju ingen kalv :) Jag dricker aldrig mjölk, men har börjat lite smått med kaffe, så då brukar jag ha i en skvätt. Sen gör jag oboy eller pannkakor om datumet håller på att gå ut. Men, skulle lika gärna kunna använda något alternativ. Brukar göra mandelmjölk ibland, den är rätt ok. (mandel, vatten, mixer, brum, brum, sila)

2015-02-08 @ 23:37:56
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0