När man väl börjar, är det svårt att sluta...

Idag blev det visste en heldag på balkongen! Först för lite solning (mellan molnen), frukost,
läsa nya Hus & Hemtidningen, och sedan fick jag sån lust att rita! Så jag plockade fram pennor
och papper... och sen höll jag på i ungefär 7 timmar, tills kroppen ba AJ VAD ONT JAG HAR,
och så var jag dessutom väääldigrt kissnödig, och blev precis klar med den sista teckningen.
Phu. Här kommer lite av dagens bilder:


Ett projekt jag ritat på i några ÅR nu, haha, det var min tatueringsidé till vänsterarmen ursprungligen!
Men nu har jag ju en annan fin dam där. Gillar dock fortfarande det här motivet. Kroppen och gitarren
är inspirerade av en bild jag hittade på nätet, då för en massa massa år sedan, gillade posen och har 
fortsatt rita lite på den. Tappar dock alltid bort mig på vägen och vet inte vart jag är på väg med den. ^^

 
En elefant, vars form jag också hittade på nätet förut. Gillade den, ritade konturerna då, förra året typ.
Den blev såhär färgglad idag. Sen började jag improvisera fram en mandala, men OJ vad svårt att få det
snyggt och jämnt, haha. Man kanske skulle ha en passare.... Medan jag ritade den såg jag en fin teckning
på instagram som någon ritat med lite blommor och fjärilar, då blev jag sugen på att rita något liknande,
så det bakades in i samma teckning. Det tog lång tid, jag började rita på fel sida av Letraset-pappret så
det blev konturer på ena sidan - som då gick igenom till andra sidan, där jag tillslut färglade och sedan 
fyllde i alla konturer igen när jag var klar med mina promarkers. Haha. Stort projekt, typ. Det var kul.
Men nu har jag ONT! Hahaha!



Det var när jag började färglägga det där gula som jag insåg att jag var på fel sida...... Pennorna beter
sig helt olika på olika sidor av pappret. 


Färglägga! På andra sidan såg konturerna ut såhär (syns igenom), sedan fyllde jag i dem.
Och då blev det tillslut såhär!

 
JEBUS vad jag är hungrig nu. 
 
 

Postat av: Carro

WOW VAD DUKTIG DU ÄR <3 så himla fint fint fint!

Svar: Åh tack Carro :D <3
Ida

2015-06-25 @ 22:06:28
URL: http://pastellkaramell.blogg.se/
Postat av: Vesna

Så jäkla fint! 😍

Svar: Tack snälla Vesna :D
Ida

2015-06-26 @ 16:01:24

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0