Det blev lite långt.

Den här dagen, alltså! Upp och ner, och även lite upp&ner!

Imorse klev jag ur sängen kl 8, för att jag hade tid hos MVC för att fixa nya p-piller kl 10:15.
En 35-minuterspromenad i REGNET, kuuuvl!! Bussförbindelserna sög ju, och restiden var
ungefär lika lång som det tog för mig att gå. Det regnade lite mindre än det gjorde tidigare
på morgonen, när jag väl bestämde mig för att gå. Så det var okej. Ändå.

När jag väl kom till mottagningen så var det obemannat i receptionen "Var vänlig sitt och vänta i 
väntrummet" stod det på en lapp. Oooooch det kan man ju säga att jag gjorde. När klockan
hade blivit 10:40 skymtades första människan som jobbar där, och jag frågade om de glömt mig.
Hon såg ut som ett frågetecken men tog med mig in i en sal, och så satte hon sig vid datorn.
Mitt besök var inte uppskrivet, jag fanns inte med i bokningen. ALLTSÅ. Hur mycket strul ska
man behöva genomgå på en gång med sjukvården, känner jag nu? (trots att det är ganska små
grejer, det här var ju en petitess, men ändåå) Jag hade ju blivit uppringd och fått den här tiden,
det kändes jättedumt! Hon hjälpte mig iallafall, jag skulle ju BARA ta blodtrycket så det "gick ju fort".
Nåja. 

Det var skyhögt. Jag sa att jag hade en stressig period, PLUS att jag ju blev stressad där i väntrummet
när jag inte blev upppropad någon gång. Så, jag fick lägga mig i en annan sal och vila lite. Det var ju
rätt nice, för jag var trött. Men jag har svårt att varva ner. Trodde jag skulle ligga i kanske 5-10 minuter,
nånting. När det hade gått över en halvtimme började jag ju såklart tänka att de glömt mig IGEN och
då blev jag ju stressad för det OCKSÅ. Suck. Blodtrycket togs, fortfarande jättehögt. Kunde gett mig
fan på det. Jag har en sån period nu, i livet. Massa jobb, mer än de senaste tio åren faktiskt, eftersom 
jag gått upp i tid (vilket ju är jättebra), och showen med allt vad det innebär, det är MYCKET NU.
Mår ju inte alltid tipptopp på sidan om allt det där heller! Slåss som fasen mot trichotillomanin också,
för att inte ryckas med (haha!) igen i det, får inte sjunka in i det. Det går bara inte. 

Och snälla kom inte och säg "stressa ner", har det någonsin hjälpt någon som faktiskt HAR stressproblem 
på riktigt? Eller gör det kanske saken lite värre? Jag blir iallafall jättestressad av sånt. You see? Ironiskt va?

Så, det där lilla besöket med "bara blodtryckstagning" tog en timme och fyrtio minuter.
Och hon ville inte ens skriva ut nya piller till mig eftersom det är farligt med tanke på blodtrycket.
Uähähähää. Jag gillar mina p-piller. Jag har aldrig mått dåligt av dem, tvärtom så räddade de mig
när jag var yngre och hade sååååååååna menssmärtor. Vet precis vilken dag mensen kommer och
kan skjuta den lite fram och tillbaka när det inte passar, typ runt show och sådär. Superbra.
Så nu måste jag hitta NÅGOT ANNAT. Jag tycker det känns jättetråkigt... : ( Inget annat alternativ
lockar mig. Jag sa att det var sämst timing att börja laborera med något nytt nu, med inte ens en
månad kvar till premiär, så hon skrev iallafall ut för tre månader, sen så ska jag träffa en läkare på Gyn
för att se vad vi kan göra. Fan fan fan, stress över detta också. Ond cirkel.


Sjukt deppig bild! Tråkväder! Och den där skorstenen där borta förstår hamnbilden NÅGOT.  

 
 
Så, jag var lite ledsen när jag gick därifrån. Men sen bokade jag in en lunch med lillasyster och då
blev jag lite gladare, och sen träffade jag den där KATTEN som brukar gå på Sandgatan och då
blev jag ännu lite gladare! Så himla kelig och fin. Jag satte mig på huk där i gathörnet och gosade
med den. Som Snövit, i gummistövlar.  

                                      
 

Donkenlunch. Tusen människor där. McFeast, med en sallad, och en kaffe efteråt. Hanna skyndade
tillbaka till jobbet och jag gick hem och lade mig. SÅ JÄVLA TRÖTT och yr. Fick sedan lov att ställa in
min optikertid pga denna supertröttma och yrsel. Sov i cirka en timme innan, tänkte fortsätta lite med
det tror jag. Måste må bättre i helgen, världens viktigaste sång- och dansdagar coming up! 
 
Pepp pepp pepp... (ja inte 
så jäkla pepp just NU men det kommer väl hoppas jag!)  : ) 
 
Glömde för övrigt hämta ut de där p-pillrena. Får göra det nästa vecka. Måh. My head.
Jahapp, och såhär långt blev det, en väldigt händelserik dag, typ. 
Nu får jag inte glömma att gå och handla sen så jag har en massa lunch och "fika" till i helgen!!

: )
 
 
Vädret made it curly..... ^^
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0