Run for it!

Igår jobbade jag mellan klockan 10 och klockan 18. Efteråt blev jag hämtad av lillasyster, och sedan 
passade jag hennes kids medan hon var ute på raj raj och firade Mia! : ) Jag, Leo & Viggo käkade mat,
kollade på Andrachansen, Viggo somnade mitt i, Leo slängde jag i säng vid 22, sedan glodde jag på
Plura, en film, och två avsnitt Anger Management och SEN klockan 2 kom lillasyster hem igen! : ) 
Boy was I tired! Men jag hade ju själv valt att inte sova kvar, utan att gå hem och sova. Jag kan inte 
sova borta... än mindre vakna borta, och när jag ska JOBBA, det går ju inte? *omöjlig o.s.v.*

Så jag somnade väl nångång runt tresnåret. Sen upp och jobba imorse. Var skittrött på morgonen
men dagen har ändå gått bra. Inte supermycket kunder men jag har haft mycket att göra ändå,
mycket nya varor som skulle ut. Och sen när klockan äntligen blev 17 och vi slutade för dagen, 
och jag BORDE ha velat lägga mig i soffan hemma, då var jag plötsligt hur pepp som helst på att gå
ut och SPRINGA?! Wtf? Men det var bara att ge vika för det humöret, och hänga med. Bytte om,
promenerade i rask takt (powerwalkade, som det heter numera) till Fagerskogen för att kolla om
det var springvänligt i elljusspåret. OH IT WAS NOT. Isbana. Vafan! Så jag tog en annan sväng istället. 
Inte så jättelång. Men det blev rätt mycket löpning ändå. (alltså det låter som att man typ tävlingsspringer
när man skriver "löpning", men ni får föreställa er nåt halvdant Jack Sparrow-spring, det är mer troligt)

Dock blev jag inlockad till lillasyster på nygjord morotskaka... så på bränna-kalori-fronten hamnade
jag nog på minus, men det var ju bra för konditionen iallafall! Inte trodde jag väl att JAG skulle orka
springa, eller att ens VILJA göra det FRIVILLIGT, och på en jävla SÖNDAG, efter en arbetsdag?
Svettig & glad! Klapp på axeln till myself, alltså! : ) 
         
              
              
 

Postat av: Patrik

Bra gjort :) Jag brukar få "spring-cravings" ibland jag också, då är det bara på med skorna och ut (och hoppas på före).

Svar: Ja jag fick skynda mig innan jag ångrade mig igen! :D Haha.
Ida

2015-03-08 @ 21:14:19
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: jenna

Kan inte heller sova borta, alltså! Bästa är att vakna upp hemma, där man vet vart allting är och där man kan vara nyvaken, klumpig och sliten helt i sin ensamhet, haha!

Hoppas på att kunna börja jogga jag med snart, men jag har rökarlungor så det är aningen tungt att ens powerwalka! Men men, man måste börja någonstans ju.

Svar: Jag har för mycket ångest och sådär, tar sömntabletter hemma också för at jag itne kan komma till ro och somna. BORTA är det ju ännu värre. Och på morgnarna är jag sjukt bunden till mina rutiner, iallafall om jag ska till jobbet. Sker saker inte i rätt ordning eller "som det brukar" så kommer jag må jääättedåligt. Det är så töntigt. Men så är det.
Ida

2015-03-11 @ 22:42:07
URL: http://jennaluminaire.blogg.se
Postat av: jenna

Jag är likadan, feel ya sistah! Det är inte töntigt alls, vissa är så bara! =)

Svar: Det är ett hårt liv.... ; )
Ida

2015-03-11 @ 23:46:48
URL: http://jennaluminaire.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0