Väder.



Fin bricka - check! Godaste "mjölken" i kaffet - check! Skitgoda nya ris-/majskakor - check! : ) 
(och min orkidé som lever än, fast de första blommorna har trillat av... check!)

 
Äntligen hade jag tid att läsa senaste Hus&Hem! Wohoo! Mys! Kvalitetstid! Hurra för inglasad balkong!
Men jösses vilket schizoväder... plötsligt blev det jättemörkt och det kom en rejält blåsig regnstorm!
 

 
Men jag satt kvar där ute ändå jag.. bara att dra igen fönstrena som jag tidigare öppnat. Det här med att
gå ner på stan kändes plötsligt inte så jääävla lockande. Vädret har inte riktigt styrt upp sig än så jag vet
inte hur det blir med de planerna. I värsta fall kan det faktiskt vänta till imorgon... ^^  
 

Postat av: milina.blogg.se

Måste testa den mjölken! Försöker dra ner på mejeriprodukter så mycket som möjligt :)

Svar: Jag började dricka sojamjölk i slutet av sommaren förra året, mår mycket bättre i kroppen efter det! Jag har haft ganska mycket magkatarrproblem pga stress, men det här har bara gjort det bättre : ) Den vanliga sojamjölken är också jättegod, men den här med vaniljsmak är verkligen supergod i kaffe, till havregrynsgröt också, osv.. :D ;)
Ida

2015-05-08 @ 00:34:23
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: milina.blogg.se

Great! Jag har själv magkatarr pga för mycket värktabletter så ska absolut testa! Medicinerna funkar ju bara för stunden.. Sen kommer magkatarren tillbaka.. Vanlig mjölk ska ju inte ens vara bra, det är tydligen bara något vi inbillar oss. Den lägger sig som ett slem i tarmarna!

Svar: Precis! Så därför började jag plocka bort diverse mjölkprodukter i min vardag. Först var det kaffemjölken som fick byta form. Även yoghurt slutade jag med, och jag hittade alternativ till creme fraiche och matlagningsgrädde och hittade ett par schyssta sorter : ) Glass, också. Oatlys chokladglass är awesome! Men eftersom jag inte är diagnostiserat intolerant så har jag fortfarande kvar t.ex. vanligt smör och ost, fast det äter jag inte så ofta ändå. När jag ätit mat som innehåller mer vanlig mjölk så märks det dock i magen, det är som att det svider i mellangärdet.
Hoppas du hittar några nya favoriter du också! Lycka till : D
Ida

2015-05-08 @ 01:44:03
URL: http://milina.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0