Lördag doing nooothing.

Äntligen en ledig helg utan planer. Ååååhhh så skönt.  Som jag nämnt förut så behöver jag de här
dagarna av "ingenting" för att lixom komma ifatt lite. Visst, jag har saker att göra, men det är inte det
jag menar med att "komma ifatt", utan jag behöver göra INGENTING för att orka fortsätta vara.
Sova utan en bestämd tid att gå upp på. Ha katten på magen tills vi bara inte orkar ligga i sängen
längre. Äta frukost jättelångsamt och gå i pyjamas och morgonrock hela dagen. Läsa den där tidningen
som jag inte hunnit sätta mig med än. Kolla på hur många tv-program som helst och bara skjuta upp 
all disk ytterligare en dag. Dansa om jag vill det, rita om jag vill det.

Klockan är 16:21 och det är redan mörkt ute. På ett sätt kan man känna lite stress sånahär dagar, för man
VILL hinna göra saker innan det blir en massa arbetsdagar igen, man vill kanske hitta på något kul eller
utsvävande och spännande och minnesvärt och... Nä, jag orkar inte det, idag är en hemmadag, och jag
älskar och behöver den! Reboot, lixom. 

Ett tredje stort glas kaffe, och de goda pepparkakorna som min ex-kollega Miriam's mamma gjort till mig.
SÅ GULLIGT, och de är sååå goda. : ) 

Saker jag verkligen BORDE GÖRA imorgon:
♦ Fixa scenkläder till julkonserten som är om två veckor.
(kan även innebära att jag måste SY, så det kanske blir en hel del tid där...)
♦ Diska. (...)
♦ Städa. (.......)
♦ Handla, om jag inte mirakulöst orkar gå och göra det idag, men det är en liten risk.. ^^
♦ Repa in "sololåtarna" ordentligt.

Det känns som att jag glömt en massa saker!
MEN det orkar jag inte tänka på nu, idag.
 
 

Bilder från senaste dagarna; typ IDAG:

 
= Vilda hittar en ny plats. Like, way up high. 

Och igår, jag och Hanna roadtrippade till Uppsala där hon skulle kika på nytt golv:

 
Sen på kvällen var vi hos Elin på, uhm, såntdär "party". Ja, det var en säljare där från ett företag som heter
"Zelected By Houze", och de har såååå mycket fina grejer! Inredningsprylar alltså! Vi shoppade allihopa och
sen drack vi bubbel och käkade en massa ost & kex, och hade en jättemysig kväll!

                           
 
Borde ju fotat i vardagsrummet när hon hade ställt upp alla fina grejer, men vi var för upptagna med kläm & känn! ; ) 

Och sen från i torsdags, lite studiosång, och en fin teckning från lilla Märta som skrev mitt namn jättefint,
Emilia sa att det var första gången hon skrivit något! Haha, åh, vilken ära... : )  
 

Japp, och så hann klockan bli 16:50 då, fastnade visst med lite annat. 
Och nu ska jag fortsätta fastna i lite mer "ingenting". Yay! 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0