Sjuvkstuvgan!

Hejdundrande aktivt bloggande här. Not. Så, sedan jag skrev sist har det varit onsdag; jobb och sedan
terminens sista dansträning med Street Feet! Kul och lite vemodigt med tanke på att det verkar bli paus
för vår grupp nästa termin. I'm gonna miss you, guys! ♥ Sedam på torsdagen så tvättade jag mellan 12 och 16,
precis som vanligt varannan torsdag. På kvällen var det julkonsertsträning med scenkläder, och p.g.a. min 
förkylning & hosta så tog jag det lugnt med sången. JO TJENA. Lugnare KAN man ju ta det. Typ, inte sjunga
alls. Men det är svårt!! På fredagen var vi i studion mitt på dagen och lade lite stödkörer på sista låten, phew,
äntligen färdiga! Men det var svårt då rösten var trasig... julfikade lite och sen tog jag det lugnt hemma i soffan
resten av kvällen med mina nyinköpta hosmediciner. Laddade inför helgjobb.

 
Och seeeen... så hostade jag typ hela natten ändå, trots medicin - rätt sort på rätt tidpunkt och allt -
och hela morgonen, tills jag fick kväljningar och... ja, tills frukosten slutligen kom upp. Värdigt. Jag som 
hade tagit mig upp, sminkat mig och allt, men nej. Fick sjukanmäla mig. Kändes inte alls bra. Men man måste
ju känna att man kan vara hemma när man är sjuk! Låg i soffan hela dagen och var allmänt svag. Sen hostade 
jag hela nästa natt också, och jag sjukanmälde mig även idag. Fan. Men nu på eftermiddagen har det börjat
kännas bättre, bara ett fåtal hostattacker. Yay! Imorgon är det jobb igen då, och sen i helgen är det konsert.
Sångrösten känns avlägsen, som det ser ut nu har jag inte ens talrösten ordentligt kvar.... håller tummarna!!
Helvete om jag ska vara sjuk då, det har jag inte tid med. 

Tur att man får en massa kattkärlek här hemma iallafall. Jag satte upp stjärnan i fönstret också, med hjälp
av den här lussekatten, och sen blev det ensamhetsmys med soppa, köttbullsmacka med rödbetssallad,
och nu ska jag värma på en av de hembakta lussebullarna som lillasysyter + kids kom förbi med. TACK ♥

 
Mysigt på elementet, tycker Vilda ♥ 

 

Postat av: Patrik

Säkert varmt och skönt på elementet, men ser inte direkt bekvämt ut. Du borde kanske göra en "katthylla" som hon kan ligga på uppe på elementet?

Jobbigt att vara förkyld, håller alla tummar för att du får tillbaka rösten tills det är dags att sjunga!

Svar: Ja, jag har funderat på det, men vet inte hur den konstruktionen skulle se ut ^^TACK! So far lite mindre hosta men fortfarande förkyld och ingen röst som funkar för sång..... AH!
Ida

2015-11-29 @ 19:19:18
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Skulle nog fungera med en tunn träskiva i lagom längd och bredd för Vilda att ligga på. Sen en träkloss fäst på mitten (på undersidan) som går att klämma fast i springan på elementet så skivan ligger stadigt.

2015-12-02 @ 20:00:51
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0