Trichs for kids.

But we're dancing with the demons in our miiiiiiiinds...
 

Idag stundar TONÅRSKALAS för Hugo & Jesper! Sjukt tamefan, de är ju bara typ... 8... ; )
Tiden går så fort. Skrämmande egentligen.  Och igår kväll hade jag lite kvalletid med min bästa Bea,
vi började med solning, som förra lördagen också, sedan tog vi med mat från Max (ja det här börjar
likna lördagstradition) och sen käkade vi hemma hos henne, och en massa godis hade vi köpt också,
och så kollade vi TVÅ tecknade filmer (Draktränaren 2 & Den goda dinosaurien, buhu buhu ♥)
i sällskap av de två stora fluffiga katterna Tassla & Pysen. 

Yes. Fint det.

Och nu är det alltså 13-årskalas på G, jag är mitt i sminket. 
 

Igår var jag förresten hos frisören för första gången i hela mitt 31-åriga liv. (!!!)
Jag fick komma på lite "konsultation" hos Therese på Totte's, vi pratade om vad, och OM det går att
göra något med mitt hår. Det var lite läskigt, höll på att börja grina på morgonen innan jag gick dit. 
Känsligt ämne, lixom. Och jag är inte nöjd med hur håret utvecklar sig. Visst, det växer fort o.s.v,
och jättebra på vissa ställen, men... andra inte. Hon berättade om en kur man kunde göra, kanske
skulle jag kunna få gå som testperson hos henne. Det skulle jag uppskatta jättemycket!! Och som
kortsiktig lösning bara för att dölja de fläckar som stör, så visade hon mig en spray, en "hair touch up"
från L'oréal som var JÄTTEBRA, vilken skillnad det gjorde! Så jag köpte en sån. 199 kronor kostade
den, vilket kanske kändes dyrt med tanke på att det är en liten flaska - men med tanke på resultatet
den gav så är det ju helt klart värt det. No more oroa mig för att folk ska se och undra. Eller tror att
jag plockat bort håret där igen, för nej, på de här fläckarna strax ovanför tinningarna som stör mig 
mest, har jag inte rört på över två år. Det finns ställen jag rört, men inte dessa. 

Oh well. Nu är det visserligen fotat i två olika ljus, men kolla!! : ) 



Fotat natten innan, i badrummet, tror fläckarna blev extra tydliga. Men där är de iallafall, kolla det
är ju typ INGET HÅR ALLS på främre delen av sidan av huvudet! Blir galen! Det är inte det här jag
kämpat så himla länge för! Meeeeen, här kan jag fejka så länge så får vi se om jag får igenom den
där kuren, och funkar inte DET (om jag då alltså förstört hårsäckarna permanent genom min 20-åriga
trichotillomani) så kanske jag får ansöka om hårsäckstransplantation......
 
 
Lifesaver! : ) Stort tack till Therese som tog sig an mig igår, och som vill hjälpa mig. ♥

   

Postat av: Anonym

Hej! Jag kämpar på med samma problem som du. Hur har du lyckats få de att växa så bra? Äter du några vitaminer eller nått annat? :)

Svar: Hej! Jag har faktiskt inte ätit några tillskott alls vilket jag BORDE ha gjort, och göra, något jag ska ta tag i nu, tänkte jag.. <3 Lycka till till dig och din återväxt! <3
Ida

2016-02-01 @ 18:08:31

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0