Philip was here.

Philip stack hem för.. en halvtimme sen, ca? Det blev inget Saw-maraton men det
blev middag och lite dålig TV, och en massa gitarrspel istället!


Philip fotar frostiga grenar med min usla mobilkamera, på väg till Ica. Burr!



Jag lovar, jag gör rocktecken i vantarna!


Hehe, är han inte lite lik Reinfeldt, den där blåa gubben? Och på tal om lik....



Gigantisk istapp! Som Philip fick kasta snöboll på för att få ner, och jag fick snö i kängorna
för att hämta..

             
                   Sen gjorde vi ett solur / ett istapp-spetsat snöhjärta. Hehe.


Hemma igen, matlagning! Chili con carne & ris, plus nachochips!

             
                           
Philip diskar fastän han inte får!!! Jag lovar, jag försökte verkligen, t.o.m med lätt våld!


Men han hann ändå på nåt jävla konstigt vis nästan få allting klart. Wow.
Så jag har fått middag, sällskap, och diskhjälp ikväll! Fantastiskt! Tack vännen!


Okej nu är det INTE en halvtimme sen Philip åkte hem utan mer än timme, men det tar
ju så förbannat lång tid att lägga in bilder!! Nu måste jag prova ut kläder till imorgon, 
julgig i Bålsta centrum, och sen sova för jag ska upp tidigt! Damn!
Vad klockan blev mycket. Suck.


Postat av: Eve

Tänker alltid på Lunarfesten när jag hör om Philip. I wonder why! haha.

2009-12-19 @ 00:49:13
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Vad skönt att få diskat :) Det skulle jag också behöva nu... fast jag har ju diskmaskin så mest handlar det om att få lust att plocka ur det rena och stoppa in den smutsiga...



Ja, visst är det så att det blir en trygghet med a-kassa. Ungefär som att det känns tryggt att ha ett jobb. Men det är väl där som man kan "fastna" i kreativiteten att skapa inkomster. Om man söker trygghet istället för frihet.. Egentligen är det ju så att alla som vill kan (tjäna pengar) men alla som kan vill inte... Men ibland kan man behöva vägledning för att "komma igång".



Vilken typ av jobb vill du helst ha om du får bestämma helt själv? Du behöver inte svara om du inte vill..

2009-12-19 @ 00:55:18
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Ph

"Philip diskar fastän han inte får" - haha, äsch du och disken lider bara av stockholmsyndromet ;)

Postat av: Ph

PS. Nästa vända får vi ta o gotta oss med SAW-filmerna :)

2009-12-19 @ 03:00:05
Postat av: Tessan

Härligt med en PD- Personal disher!

2009-12-19 @ 07:11:26
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: Miche

Ida har många PD´s. Jag är en av dem. Därför jag inte hälsar på så ofta. Hatar nämligen disk. Tack Ph för att du gjorde det. slipper jag det denna gången =)

2009-12-19 @ 14:39:50
Postat av: S.

Åh du får ge recept på chili con carne till mig!

2009-12-19 @ 16:03:57
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Fisan

Åh, låter som du haft en lika mysig kväll som jag har haft dag. Har haft snälla mams och paps på besök och fått uppborrat massa saker på väggarna. Tjohoo!

Så nu går jag bara från rum till rum och myser med ett glas vin i näven.



Nästa gång du pratar med Philip så kan du hälsa honom från Lisa i Halmstad. Kul om han kommer ihåg mig. Han har faktiskt varit här och hälsat på =)



Om du fortfarande behöver ljusslinga till granen kan jag donera en. Jag hade av någon anledning tre? Så en blev över.

Bara skicka adress...annars blir det svårt =)



Kärlek

Fisan

2009-12-19 @ 19:23:28
URL: http://fisansblogg.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0