Det är storleken som räknas..

Jag har mycket bekymmer över min vikt just nu.
Det är sjukt jobbigt och jag har inte tillräckligt med karaktär för att greja det.
Och inte blev det bättre häromdan, när jag såg på Lindex's storleksguide att jag
"borde" ha storlek 44/46 på byxor. Vilket jag omöjligt har. Jag har storlek 40.
Det har jag haft länge, men det har också varit lite tight. Har ett par brallor i 42
också men de är lite för stora. Så - vad är det för fel på Lindex? Är det ett skämt?
Ja, jag mätte min röv med ett måttband, och jämförde. Okej, jag har stor röv men
det där var ju bara löjligt. Och sen dess har jag fått fler små "pikar" runtomkring,
t.ex när jag skrev ett mail till Melba.se och frågade varför de körde med "One size -
fits all" på hela sidan. One size - fits SMALL som vi brukar säga. Varför märker de
inte alla kläder med 32/34 istället, eftersom det är så det är? Undertecknade med
"Ida strlk 38/40" - varpå jag får ett mail tillbaka med svaret "Vi har en BiB-avdelning
också upp till storlek XXXL"! Hahaha! Så nu är man Big & Beautiful också. Jag skrev
ett spydigt mail tillbaka. Oh yes I did.

Och sen då? För att på skoj räkna ut mitt BMI på en testsida, och att återigen få
ett tarvligt resultat - visst visst, jag vet ju att jag är överviktig - men när jag steg
för steg räknade neråt på vikten för att se hur lite jag skulle kunna väga och
FORTFARANDE klassas som normalviktig blev jag ju fan mörkrädd!
Jag skulle alltså, med mina 164 centimeter, kunna väga 49.75 kilo!
Och vara inom "normalvikt"! Det känns som ett hån. Som sagt, jag vet att jag
väger mer än vad jag borde, men ursäkta.. 49 kilo? Imorse väge jag 70 och var
glad över det då jag på sistone legat på 72. Som mest har jag vägt 74 och det var
nu i slutet på sommaren.  Det är ingenting jag skryter med. MEN.
Låt oss se det såhär:
När jag vägde 74 kilo, skulle jag alltså kunnat gå ner TJUGOFEM kilo utan att
hamna på undervikt! Och nog för att jag vill bli av med kilon, men stor är jag
inte / har inte varit. Hur skulle jag kunna väga 49 kilo och se det minsta normal ut?
Nästan så man skulle vilja göra det, i ren protest. Gå ner 25 kilo. Och kolla hur 
normal man ser ut. Men det kanske är så man ska se ut.. ni vet, idealet.
Det svältande, revbensprydda, bleka, frusna idealet. 

Och jag som har 68 kg som delmål.. och skulle vara kanonnöjd att hamna på 64.
Och som 68 är jag fortfarande överviktig.. som 64 är jag väl bara en tung
normalviktare.. Usch, man mår ju illa över de här resultaten. Men man ska väl inte
analysera så mycket. Jag tänkte sluta väga mig ett tag (får väl se hur det blir med
det, nu kan jag väga mig 5 ggr om dan och hoppas på mirakel varje gång...),

och träna, äta bättre, och mäta istället. Och äta kladdkaka om jag känner för det!
Annars är det inte värt att leva!! 

  
(Men jag kommer nog känna mig tjock och otymplig ett bra tag till..) 
Och jag skulle kunna DÖDA för ett par smala snygga ben!!
Jag kommer aldrig att få det!!!


Värsta "överviktiga" tjejen, host:

Vad skulle finnas kvar om jag tappade 21-22 kilo av det här?
Inte så mycket bröst, iallafall.. 
 
 


Postat av: F A N C Y

Svar. Ja men visst är den bra! =) Ett riktigt träningspass att sjunga den dock :P

2009-10-23 @ 18:41:41
URL: http://fanzo.blogg.se/
Postat av: FINA

Håller med, bra inlägg! Och du överviktig? Jag har sett dig i verkligheten i västerås och du såg väl hur normal ut som helst. trevlig helg, gull!

2009-10-23 @ 19:13:35
URL: http://hellofina.blogg.se/
Postat av: Jossan

sv; gitarr, vilken häftig design du hade :D

2009-10-23 @ 19:37:01
URL: http://josselimini.blogg.se/
Postat av: S.

Det där är bara sjukt, du är ju normalviktig. vad fan är övervikt isånnafall? :S

2009-10-23 @ 19:40:18
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: F A N C Y

Svar. Ja visst är det fint =) Vad har du för klänning?

2009-10-23 @ 20:01:20
URL: http://fanzo.blogg.se/
Postat av: Sandra Wasberg

What can I say..

the bigger the cushion, the sweeter to push in ;)

2009-10-23 @ 20:01:26
Postat av: Ligon ♥ - ஜKawaiiஜ

hejhej! :) alllt bra? har du smakat "marabou vinter" ? vad tycker du om den nya chokladen, HISS eller DISS? :D

kram

2009-10-23 @ 20:30:05
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: F A N C Y

Svar. Låter skitsnyggt ju! Har hittat en på H&M med men den kostar ju typ 400:- och eftersom de går sönder så lätt så orkar jag inte lägga en massa pengar på det.

2009-10-23 @ 20:36:30
URL: http://fanzo.blogg.se/
Postat av: Lajl

uuh.. va kusligt.. skulle skriva till dej o så kom mamma in o bjöd mej på choklad jag skulle smaka.. nämligen marabou vinter... precis som inlägget innan frågat om. gaaah. smaka precis. inte gott enligt mej. blääh.



men till inlägget. skit i storlekar o vikt du är ju så jävla snygg som du är.



sen jag flytta upp till grebbestad har jag inte ägt en helbildsspegel.. o de är så jävlans skönt faktiskt. att slippa se hur man ser ut. att slippa hitta fel. o vågen har jag slängt för länge sedan. självklart vill jag oxå vara smalare... typ 10kg lättare.. men mår ändå rätt bra nu när jag inte behöver få ångest av att se...

2009-10-23 @ 20:45:36
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: S.

Men alltså du är ju inte överviktig! :S Skit i sånt! Ät och träna så att du mår bra. Fokusera inte på vad du väger.

2009-10-23 @ 20:47:49
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tkr du ser skitsnygg ut.. man ska strunta i allt sånt där strunt.. jag e överviktig o enligt ett sånt där test ska jag gå ner 30 kg, känns ju sjukt! Anorektiker nästa! Plus att min sambo som e 1,89 lång o väger 100 kg = massa massa muskler e överviktig o risk för fetma enligt BMI haha BMI räknar ju inte annat än längd o vikt, vad händer me muskelmassa, benstomme osv.. Så skitsnack.. du e skitsnygg!:D

2009-10-23 @ 21:23:28
URL: http://wondergiirl.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha jaa som en förstorad barbie, stl 36 i skor 30 cm midja 1,80 lång o stl D på brösten;) hehe nae men man ska leva o må bra huvudsaken.. :)

2009-10-23 @ 21:38:51
URL: http://wondergiirl.blogg.se/
Postat av: Ramona Wallén

Precis.. man lever för att man ska må bra.. man ska inte stirra sig blind på storlekar..

Å ja tycker inte heller du e tjock..du e jättefin i kroppen!(Visst vi har inte setts på länge, men ja har ju kikat på lite bilder å så) Många e ju riktigt snygga!! =) Skitcool blogg BTW...=)



Men tänkte bara att ja skulle berätta,d finns bra produkter som ja kan rekommendera om man ändå känner att man vill göra en förändring,å dem funkar, bara att få må bättre gör ju mkt, bli piggare å få mer energi å ork till saker å även kunna kontrollera vikten..

Kika in på min nya hemsida..å registrera dig.. http://ramona.toppform.nu

Ja har själv använt dem här produkterna sen i somras å mår nu mkt bättre än tidigare.. kul m snabba resultat oxå ju!

Hör av dig om du e mer intresserad efter att du kikat på sidan. =) KRAM

Postat av: Ph

Vad du hetsar upp dig gumman. Lugn o fin :)

2009-10-24 @ 03:04:52
Postat av: Ida ♥

Ja men det är ju helt kray-zeee! ^^

2009-10-24 @ 12:09:47
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tycker i alla fall att du är SNYGG! Så det så :)

2009-10-24 @ 14:48:49
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: Ph

Ahem ahem ;)

31506329547778604047793386915836341_n.jpg" rel="nofollow">http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs020.snc3/1274431506329547778604047793386915836341_n.jpg

2009-10-26 @ 12:35:57
Postat av: linna

nu har jag catchat upp din blogg lite. alltid myisgt att läsa å fin är den med. i love.



detta med vikt. vad rörigt å knas det är. men en sak kan jag säga: jag tycker du ser ut att ha värsta fina kroppen ju o blev förvänad över din vikt. inte för att jag anser att det är falrit mkt men just att vikten ser jag inte när jag ser bilder på dej förstår du? vikt är dumt o det ska man inte haka upp sig på. sjävklart vill man ju vara nöjd. jag har just gått upp till 56 kilo på mina 172 o ansre ju att det är för lite.. vi kanske kan byta lite =)



hursom, du är rockigt snygg i mina ögon i alla fall.

puss

2009-10-26 @ 23:04:44
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: mathy

snygg!

2009-10-29 @ 19:08:13
URL: http://thejuicydetails.blogg.se/
Postat av: Idahower

Hej! Minns du mig från BDB?

Jag vet precis hur du känner, har vägt 70 kg länge (jag är bara 162,5 cm lång) och va duktigt trött på min övervikt! Sagt och gjort, jag körde på GI dieten och nu när jag sitter och skriver detta så ligger jag på 62-63 kg.. visst, fortfarande lite mycket men dock har jag gått ner. Om jag kan, då kan du.. och hm, måste säga att det va rätt svårt för äter massa "psykmediciner" som gör att jag lätt lägger på mig :-P Maila gärna för tips och bollplank m.m.

Kram Ida-Maria

2009-11-02 @ 11:19:13

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0