You're the voice... eller?

Jag saknar min röst. Nu gnäller jag om det igen. Men jag stod och diskade nyss, och alltid när jag diskar
så har jag på nån schysst musik som jag gärna sjunger med i, och då kommer jag ju lixom på det. Att det
inte alls är som det brukade vara. Jävla fittiga stämband. Jävla helvetes dumkropp som fuckar till allt. 
Det är 2½ år sedan mina stämband var bra. Två och ett halvt år! Fattar ni hur länge det är? Och när jag var
hos doktorn och kollade i halsen / stämbanden sommaren 2011 så kunde de inte se något. Jag borde 
verkligen kolla igen, det är ju lite som käken. I våras såg de INGENTING, nej då, trots att jag redan hade en
dunderinflammation och allt gjorde skitont. Neeeejdå, inget fel på mig inte. Sen sa det pang. Och nu är det 
lixom tolfte veckan med låsning. Japp. Men nu var det stämbanden jag började skriva om, och jag VET ju
att nåt är fel, jag KÄNNER ju det. Det är ett stort HÅL i mitt sångregister, där jag förut brukade ha mitt 
absolut bästa läge har jag nu världens mest ostadiga och tuppiga röst som inte bär om det så gällde livet.
Jag blir så arg och ledsen att jag inte vet om jag ska nervös-skratta eller störtgrina, lägga mig ner och ge upp
allt, typ (Emo-Ida) eller vad fan jag ska göra. Och besvären med käken har ju INTE gjort det bättre, såklart.

EN grej som konstigt nog är det positiva med detta är att jag fått mycket hesare sångröst när jag sjunger 
på mitt vanliga sätt, you know, INTE julsånger utan rock i full röst, and so on. Det har jag ju önskat mig i typ
14 år så det är ju bara trevligt!!! Det får jättegärna stanna!!! Men sen om det kanske skadar ännu mer, det vet
jag inte. Uäh. Men jag vill ha tillbaka mitt register. Min kraft, min höjd, mitt magstöd, åååhhhhh vad jag saknar
det. Det är så hemskt när man lyssnar på låtar som man förut kunde sjunga jättebra (...) och nu kan man inte
ens ta de tonerna på samma sätt. HEMSKT!!! Fucking nightmare. Utan sången är jag en halv människa. Max.

SLUTGNÄLLT, här kommer dagens tre bilder so far;

Snön gnistrade i solen imorse, jag blev glad, trots att jag hade glömt att fixa matlåda och fick gå till
Ica och handla innan jobbet... : ) 

                                      
                                                          Ni kan kalla mig Provida. 

Mössan jag sydde om inatt. Jag flyttade på öronen för de satt inte alls där de borde suttit! Alldels för högt & tätt.
Men nu så. Make over by Ida. (mössa från H&M) Ja, jag är 28 år. Låvar.

KIHIHIHI.
 
NÄHÄ, om man skulle ta och.... laga lite middag? Klockan är ju typ några sekunder i nio.... 
 

Postat av: Patrik

Trist med rösten.... men tuff och cool mössa på fin Ida :) Tur det gick bra när du sydde och var trött, är ganska lätt att sy fast sig annars..

Svar: Ja jag minns inte ens att jag avslutat den men den var klar imorse... hahaha. Vilka skills ; ) (tack!)
Ida

2012-12-02 @ 22:37:34
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: johanna

förstår vad du menar.. jag har börjat ta upp sjungandet (dvs på riktigt) nu, och det är svårt att komma tillbaka. gick ju i musikklass i 6 år och sen kör ytterligare 3 år och då var ju rösten i fint trim. Nu är det lite kaos men det finns där.. :) hoppas du får ordning på kroppen, käken och stämbanden!

Svar: Vad roligt : ) Tänk om det funnits musikklass där jag gick.... det hade jag lätt valt : ) I vilka årskurser var det?
Jag har dock inte tappat det för att jag sjungit för lite... utan för att jag sjungit för mycket, antagligen... I broke it! : / TACK, det hoppas jag med, snacka om helrenovering.....
Ida

2012-12-02 @ 22:52:22
URL: http://tigermysig.se
Postat av: johanna

sv: jag gick 4-9 i musikklass :) superroligt! massor av konserter, fantastiska sånger och roliga upplevelser! Det var lite tufft sista åren när det kom betyg och grejer och mer konserter men så värt det! :)
håller tummarna för dig!

Svar: Det låter skitroligt : ) Jag är lite avundsjuk! : )
Ida

2012-12-02 @ 23:07:48
URL: http://tigermysig.se
Postat av: S.

Åh, proviva persika låter sjukt gott! Tycker oxå du borde kolla upp det där med stämbanden.. Något är ju uppenbarligen på tok!

Svar: Ja... allt hänger ju ihop visserligen, att det säkert är muskler runtomkring som stör, det var ju ett jävligt stressigt år då också, när jag inte ens hade pengar till mat. Det var då det började. Har börjat hos sjukgymnast nu så hoppas att allt lixom ska bli bättre, dominoeffekten lixom, åt det bra hållet.. ^^ Men det kan ju vara bra att någon kollar på det iaf, det är ju ett verktyg jag inte klarar mig utan!
Ida

2012-12-03 @ 07:51:03
URL: http://tuulia.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0