Mystorsdag.

Blev hämtad av Emelia här vid 11-snåret och så åkte vi till Elin (och Molly) och fikade, frukt & glass.
En riktig låååångfika, på sisådär 6 timmar!! Okej, vi hann ju med lite annat också, såsom mys, en massa
snack, Molly & jag plaskade lite i babypoolen, ett par grabbar kom och spolade avloppet, och så dansade
vi i köket, och kollade på Rapunzel, och sådär.

 
 
När jag kom hem var jag LITE sugen på att diska/städa. Borde tagit tag i det suget MER. Diskade lite.
Städade inte. Gick och handlade. BAKADE. Jag som aldrig bakar? Men jag hittade ett recept som lät gott
hos Herr Havreflarn (klicka på länken för att komma till receptet) - citron- och vit choklad-brownies. Blondies,
typ. Jag hade dem i ugnen LITE för länge, 25-28 minuter stod det och jag hade typ 26... Men hade önskat
dem lite mer "sticky", men de blev goda ändå. Fast nästa gång, om det blir en nästa gång, så blir det kortare
tid i ugnen!  : ) 

 
Och nu ska jag bada! Med fantastiskt väldoftande "Paristvålen" från LdB.... : ) 


 

Postat av: caroline larsson

mmh lät gott :P förresten receptet på snickerskakorna... Har du receptet kvar? Det har försvunnit i mina flytter :(

Svar: Ja men ja! Nu ska vi se om det blir konstigt uppradat här i kommentaren men här kommer iaf receptet:

2 dl ljus sirap
1 dl socker
1 burk jordnötssmör med krokant (Skippy)
8 dl cornflakes
1 dl kokos
1 tsk vaniljsocker
250 gram ljus blockchoklad



Värm sirap och socker i en kastrull. Tillsätt jordnötssmöret. Tag av kastrullen och tillsätt cornflakes, kokos och vaniljsocker. Bred ut smeten på bakplåtspapper medan det är varmt. Smält chokladen och bred över. Skär i bitar och ställ kallt.


BEST COOKIE EVER! <3
Ida

2014-06-13 @ 02:38:42
Postat av: Caroline

Tack :P

2014-06-24 @ 00:18:49
Postat av: L

my god snygg kakburk!! Var e den från? :D

Svar: Åh! Tyvärr vet jag inte, jag fick den i present förut! Den är superfin! Har den där, samt en lite större.
Ida

2014-07-01 @ 16:04:25

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0