Det blidde kväller.

Oiiih, ont i axlarna och såååå trött. Det gick ganska bra på övningen även fast jag var helt somna-trött innan.
Var typ halvt medvetslös när vi började, men det är bara att glömma! Kör hårt, och sådär! Orkade inte sjunga
så mycket, blir så less på halsen, och kroppen, den orkar ju ingenting, jag är i så dåligt skick! Man kanske 
skulle ta en helkroppsundersökning. Fast jag är så rädd att de ska säga att nåt är riktigt illa, så jag vågar inte.
Lame. Ass. 

Att jag är trött NU borde iofs inte vara nåt problem, då klockan är 00:36 och jag borde sova.
En dusch först! Eller imorgon bitti om jag är riktigt kass. 

Förresten hände det värsta dramatiska grejerna i Stockholm imorse, vi skulle åka tunnelbana men det var nåt
som hade hänt! "Rökutveckling vid Östermalm", stod det, och en massa tåg var inställda. Vi hoppade på ett som
ändå skulle gå tillslut, men det åkte aldrig, sen fick alla hoppa av, det var sååå mycket folk, och de släckte ner
i vagnen innan vi ens hunnit av, det var lite obehagligt tyckte jag.. Visste ju inte riktigt vad det var som hade hänt 
heller. Jag läste nu att det hade börjat brinna i en isolering "i en bakomliggande vägg i tunnelsystemet mellan
Östermalms torg och T-centralen". Så inga tåg fick gå förbi Centralen, typ. Kaos? Mnjah. Vi tog lite lunch istället.
Och det var en himla god sushi det, det visade jag ju bild på tidigare! Omnomnom.. skulle lätt kunna äta några
bitar nu, trots att jag ätit Donkenmiddag. Haha! Jag var så sen med att smaka sushi, i augusti nu i somras var
första gången, and now I just love it. Skulle kunna leva bara på de där jävla laxbitarna, sojan och den goda jävla
ingefäran. Jajemen. Fan nu blir jag nästan hungrig igen...

Nä, gå och lägg dig nu, flicka lilla, det här är ju bara helt onödigt.
*står och kollar på sushibilder*

  



Postat av: L

det är verkligen superjobbigt att vara trött hela tiden. Jag är själv bipolär och har ADD. så jag går från pigg till trött till pigg osv. Till mig har dom sagt att mindfulness och meditation ska hjälpa då det blir som extra vila, fast vaken och ljusterapi. Hoppas att din trötthet också blir bättre. Tycker du är supermodig med håret och din frisyr är jättefin!

Svar: Tack för dina fina ord om håret! <3 Jag har också de där diagnoserna som du skrev, fast ADHD instead of ADD. Mitt humör och min ork växlar asmycket. Jag skulle nog behöva nåt sånt, men vet inte hur jag skulle kunna vara så pass rofylld att kunna meditera. Inte ens när jag sover slappnar min kropp av. Skulle vilja testa yoga som träningsform. Sysslar du något med det där som du skrev? Kram!

Ida

2014-03-21 @ 12:46:33
Postat av: L

Jag har provat mindfulness innan men inte riktigt gått in för det helhjärtat för att jag inte riktigt visste om det skulle hjälpa mig, men dom få sekunderna man lyckats komma till ro har varit sköna sekunder. Men nu har jag fått klart för mig att det kommer hjälpa mig så jag ska satsa allt jag kan för att verkligen öva mig i mindfulness och meditation. Jag har fått tips om en bok som min psykolog tyckte jag skulle börja läsa som ska vara en bra guide till hur man ska börja. Men jag känner också så som du skrev, att det känns svårt att ens vara så rofylld så man kan meditera. Men jag vill så gärna må bättre nu så jag ska försöka slänga bort alla negativa tankar när dom kommer och bara intala mig att jag fixar det. Nu blev det långt hehe kram!

Svar: Åh vad bra! Om boken är bra så får du gärna berätta för mig vilken det är, kanske något man kan ha användning för nångång.. kanske.. : )
Lycka till, hoppas det går bra med att jobba med det där, och dig själv! <3
Ida

2014-03-22 @ 17:23:50
Postat av: L

Jaa absolut, du kan få veta redan nu så kommer jag med recension sen hihi :P Författaren är Jon Kabatt-Zinn och boken heter "Vart du än går är du där : medveten närvaro i vardagen" :) Tack och detsamma :)kram

2014-03-24 @ 10:24:41

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0