Fokus.

Vanligt torsdagsmående: 
Yr, trött, mår illa, ont i huvudet, vill kräkas.

Varför? Är hemma, tar det lugnt (nåja, huvudet är fullt av monster som vanligt), ska sjunga & dansa ikväll.
Något som jag älskar att göra. Ibland får jag dock lite socialskräck, att jag har svårt att gå dit, svårt att träffa
folk, får typ ALLTID feberkänningar på just torsdagskvällar. Vet inte vad det är. Men jag har ju börjat fundera
över om jag mår såhär just för att jag inte har mina vanliga vardagsrutiner som jag har när jag jobbar, det här
med att gå upp samma tid, äta frukost, äta lunch, äta middag, sånt. Torsdagar är alltid lediga från jobb, och 
när de är lediga från även allt annat, så blir frukosten uppskjuten, jag dricker nästan inget vatten, jag mår illa
och får huudvärk och inget blir riktigt bra. Ibland tror jag att jag mår bättre hemma för att jag inte jobbstressar,
och jag äter mindre och får därför mindre ont i magen, som jag ju alltid får efter jobblunch osv, som ska ske
under tidspress, lixom. Men nej, det här måste ju ha nåt samband, det här med huvudvärk/feberkänningar/
illamående. Att jag inte har några ordentliga rutiner lixom. Att tvätta mellan 12 och 16 och sedan sjunga
hela kvällen räcker ju lixom inte som torsdagsrutin. Jag måste ta hand om mig själv och tänka på vad jag
äter och HUR! Jag är trött på att må dåligt! Igår mådde jag så himla bra så det är inte kul att verkligen köra
en helomvändning idag. Dessutom har jag plockat ganska mycket hår idag, for a lot of reasons, det är det
enda som får mig att känna mig lite lugn, något att fokusera på, något att vira runt fingrarna, något att ha
kontroll över. Ironiskt nog. Eftersom jag ju faktiskt tappat kontrollen över det, sedan slutet på sommaren. 

Måh. Lite mycket fokus på dåligt mående idag, eller? 
Men det är ganska skönt att skriva av sig. Och nu ska jag hämta tvätten!

 
 

Postat av: Patrik

Helt klart rutinerna som spökar… dessutom har jag märkt att man blir känsligare för rutiner kring mat och sömn när man passerat 30…

Jag får också en extrem huvudvärk, som migrän plus illamående om jag rubbar mina rutiner. Det lustiga är att även om jag inte har matlust då, så brukar det bli bättre efter en massa mat. Typ en pizza och an halvliter cola.

Så jag röstar på dina rutiner, att dom ska vara liknande oavsett om du jobbar eller inte. Frukost inom samma timme, lunch inom samma timme osv.

Nu låter det som jag har bra rutiner.. men det har jag inte alls. Men jag vet att jag får f-n för det när jag inte håller mig någorlunda.

2014-10-30 @ 17:51:57
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: L

usch magkatarr typ det värsta som finns. har haft magkatarr i snart 8 år. jag blir alltid så frustrerad då jag inte hittat ett sätt som får mitt att lugna sig. det suger. men jag får lite samma som dig, lite socialfobi, feberkänning, huvudvärk o mår allmänt dåligt, speciellt när jag ska göra fysiska saker när jag redan han ont i magen då blir jag supernervös att jag typ ska spy på träningsgolvet o då kommer feberkänningen lite som en räddning, fast ändå inte för man vill ju gå igentligen :/

2014-10-31 @ 09:47:39
Postat av: Linda

det är viktigt att skriva av sig. hoppas du mår bättrte snart.

2014-10-31 @ 22:12:45
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0