Sunday / monday

Oj, där blev klockan 01:00. Beep.
Jag trodde den var typ tolv. Inte för att det spelar någon roll!
Nä för här ska man minsann inte upp tidigt och jobba.
Man ska inte upp tidigt alls. Man behöver inte ens gå upp överhuvudtaget.

Jag stack till Ica & köpte en massa junk; läsk, choklad, kolor, sura flaskor,
vitlöksbröd och Wienernougatglass. Stoppade precis in mitt andra bröd i ugnen.
Har plöjt igenom en S.a.t.c-skiva från nya boxen, funkar galant, och nu är det
Comedy Central som står för underhållningen. För tillfället 8 simple rules.

Miche har gått och lagt sig (där borta i Skåne) så jag kan inte fortsätta
trakassera honom med mms på mig & katten. Måh! Boooring.
Ställde mig i bostadskö i Uppsala idag också. Donno why. Kändes spännande.
Inte för att man kommer få någon lägenhet där om man inte stått i kö i typ
5-10 år, MEN nu har jag ju inga planer på att flytta inom det närmsta heller.
Hej framförhållning! Jag kan ju tänka mig att bo där i framtiden.
Du vet, det där avlägsna. Där jag inte vet vad jag ska göra eller vem jag är.
Förhoppningsvis är jag samma Ida, fast lite bättre. Och lite rikare.
Kanske lite snyggare? Och jag hoppas jag sysslar med något jag älskar.

De söker dock fortfarande inga rockstjärnor på ams.se.
 


Postat av: Carro

Ams.se suger ganska hårt, det finns typ aldrig jobb som man verkligen VILL ha, suck. Uppsala låter ju bra, jag har aldrig varit där du bor, åkt förbi med tåg bara, är det trevligt där?



Hur går det med den där praktiken du skulle få? KRAAAM!

2009-09-07 @ 08:35:09
URL: http://textochfoto.blogg.se/
Postat av: annso :)

Ska vi byta? :)

Jag har stått i bostadskö i uppsala så pass lång tid att jag kan få en lägenhet nu, men jag vill flytta till Enköping istället.

Jag är så jäkla less på Uppsala, så det finns inte. Det känns som att hälften av alla man träffar på hatar en. Och andra hälften måste man hejja på för att det är gamla arbets/klasskamrater.

Å ett tips, om du vill flytta till Uppsala så borde du veta vad du tänker göra där, eller ha ett jobb där. Soc och arbetsförmedlingen suger på att vara snälla.

Kram :)

2009-09-07 @ 13:45:18
URL: http://ichtyostega.bilddagboken.se
Postat av: Carro

By the way, det där med mms är sjukt kul!

2009-09-07 @ 14:12:09
URL: http://textochfoto.blogg.se/
Postat av: linna

gah. ja tycker de ska införa rockstars på ams. jag kan söka som din assistent sen ^^

jag kommer ju dela ditt öde som arbetslös inom några veckor. gah! läskigt!



mentill våren får jag väl se om man kommer in på nån skola eller så. lika läskigt det. vill bli liten igen!



skönt med planer för framtiden, jag vet inte alls. jag försöker intala mig att det är bra att leva i nuet men samtidigt får jag panik när alla andra runt om mig planerar allt annat så mkt mer än mig.



puss

2009-09-07 @ 16:31:58
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vill man bo i uppsala finns det andra bra hyresvärdar att söka hos;) vi har aldrig behövt vänta längre än 2 månader på lägenhet där;)

2009-09-07 @ 21:21:20
Postat av: Ida

Sanna! Var då? Jag ställde mig hos UppsalaHem och en till.. Vasakronan? Satt och letade runt en massa men hittade typ fem olika bara, på den sidan. Alla var inte tiptop direkt. Bor du i Uppsala nu? Finns det något du kan rekommendera? Inte för att jag har bråttom som sagt, men kom gärna med tips ; )

2009-09-08 @ 12:19:43
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0