...men vem är normal, lixom?

Käkade middag, lade mig ner i soffan. Började må illa. Vad är det för fel på den här kroppen alltså?
Kan man inte bara få relaxa och må lite bra, ha lite lugn & ro? Hällde upp ett bad med både badskum och
brustablett, världens bästa som nu är SLUT... Vanilj & Bergamott. Och den var just avslappnande. Relaxing.
Vattnet var precis sådär lagom supervarmt. Cola i ett stort glas på badkarshyllan. Fint.

Klev upp, klev i fleecemorgonrock. Jahapp, där kom illamåendet igen.
Lite less blir man ju. Kanske stress. I donno. Mår såhär på morgnarna också men vill inte ha fler
är-du-gravid?-kommentarer. Haha! It freaks me out! ; D Vill inte, ska inte. Men det är ju inte kul
att må såhär i vilket fall som helst. Det är som om allting i mig går på superspeed, inte bara i huvudet
som vanligt utan i kroppen också. Hjärtat slår fort, blodet verkar rusa fram. Vill bara ha lugn & ro.
Jobbar imorgon, jobbar måndag, jobbar tisdag, jobbar onsdag. Torsdag = tvättid och showrep.
Fredag = åka till sthlm, stanna till förhoppningsvis måndag. Nån dag där nånstans, kan jag väl få
vakna utan stress? Och bara andas uuuuut.... Mitt hjärta slog nyss 104 slag på en minut. Och då har
det redan avtagit lite sen jag klev upp ur badet. Låter inte lite mycket? Har ju inte varit ute och sprungit,
lixom. Zzz... nu ska jag återgå till soffan igen. Eller sova.

60-70 slag i minuten är normalt, säger Google. 
Aja.
 
  

Postat av: johanna

oj, glöm inte andas vännen!



sv: ingen ob? :O Varför inte?

då förstår jag bitterheten.. trodde alla som jobbar kvällar/helger hade ob.

2011-10-08 @ 23:09:13
URL: http://tigermysig.myshowroom.se
Postat av: Miko.TaMpEr

Oops, I thought it's just skirt like the previous skirts, but it looks really nice as dress too. In real it must looks perfect :)

The first one is really beautiful too, I like the combination of black with the white 'stripe' :)

I didn't know that in H&M, they have got at this moment so many beautiful clothes, I'll must visit it really soon :D



Thank you, and thank you :) Have a nice evening too! ^^

2011-10-08 @ 23:12:12
URL: http://witchtaranee.blog.cz
Postat av: Miko.TaMpEr

I am not sure if that was the right idea ♥ :D I think I'll spend on the H&M CZ really.. long time haha :D Unfortunately I think, I'll still couldn't shop online, because of the sizes of clothes, which maybe wouldn't fit me what my mum always says ._.



Aww ♥

2011-10-08 @ 23:29:55
URL: http://witchtaranee.blog.cz
Postat av: Miko.TaMpEr

Just saw your next comment on my blog.. The dress isn't maybe the same, but still looks great! ♥ And it's not expensive, I think that I'll maybe buy this one :)

2011-10-08 @ 23:35:54
URL: http://witchtaranee.blog.cz
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Vad gör du när ditt chokladsug blir för stort? Besvara gärna frågan här; http://nilssonpettersson.blogg.se/2011/october/nar-chokladsuget-blir-for-stort.html



Känner du för ett bloglovinbyte dessutom, så säg bara till när du lagt till mig - så gör jag detsamma :)

2011-10-08 @ 23:52:54
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Hannah

jag hade sådan hög puls och mådde illa mellan varven innan sommaren. kollade upp det och det var just pga stress. mitt tips till dig - andningsövningar! nu fokuserar jag på andningen så fort jag inte gör något särskilt. när jag åker buss eller tittar på tv (i reklampausen, haha) osv. då är det big no no på att ens försöka tänka på något annat. och tro mig, det hjälper faktiskt.

här är den övning jag utgår ifrån:



Andningsteknik

Gör så här:

1. Fokusera på en punkt mellan ögonen vid näsroten och känn din andning.

2. Räkna långsamt till tre medan du mycket långsamt andas in ett långt, djupt andetag genom näsan. Känn hur du drar in luften långt ner i magen.

3. Håll andan och räkna lugnt till tre. Räkna tyst för dig själv: Ettusenett, ettusentvå, ettusentre.

4. Efter cirka tre sekunder, andas långsamt ut genom näsan medan du långsamt räknar till tre.

5. Repetera övningen i sin helhet tio gånger. (jag gör inte alltid tio gånger. ibland fler, ibland färre beroende på vart jag är). pröva nu! ;)

2011-10-09 @ 06:02:52

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0