Art by Ida, och lite annat.

♥  (För kategorin "SKAPAT" - se längst ner i inlägget!)  ♥ 
 

Idag gick jag upp klockan 11:15 och klockan 13 hade jag besök hos sjukgymnasten.
Sista inbokade besöket! Burr, så läskigt. Men nu är det dags att lägga pengarna på något
annat istället, som träning/yoga/jagvetinte. Nåt som vore bra för mig. Behöver verkligen
stärka upp kroppen, har blivit rekommenderad core-träning. HARDCORE! Mwihihi.
(now I'm obviously pretty softcore)


Sen skulle jag kanske hänga med syster Elin & c:o. Nope, hela familjen sjuka och nerbäddade!
Så det blev det inget av. Istället ringde jag lillasyster som en TOK men det var upptaget. I 50 minuter!
Jebuscribes alltså! Jag gick ner på stan ändå för jag skulle köpa SMINK (se nedan) och fick tag på Eve
som ville komma och fika med mig. Yay! Så hon, jag & Källa satte oss på Tammerfors. Senare kom
Hanna & Viggo också! Double bonus! Sen fick jag skjuts hem och satt i baksätet med Viggo och han
kunde verkligen inte vänta med att pilla bort klistermärkena (som han fick av mig, seee needaaan) från
bakgrundspappret. Såklart! - "Hundsvamp Pandamoln? Pandahund Svampmoln? Svampbob Fyrkant?
Pandasvamp Molnhund?"
Jag dummade mig och Viggo skrattade. Hihihi. 



= Klistermärken/etiketter på rea på Åhléns för 4 kronor per förpackning! Ujujuj... storhandling. Samma motiv 
som de där som jag hade hemma sedan förut. Gulligull! Och sen sminket. Fluffifluff. Det här använder jag typ
bara under ögonen så det kommer räcka i femton år ungefär. 


Och för att göra det här inlägget ännu längre så kan jag ju passa på att visa vad jag pysslade med igår kväll,
istället för att äta middag och allt såntdär annat Svensson-aktigt som folk gör på kvällarna... Jag målade på
klädesplagg! Först en tröja till lilla Molly - som jag skulle lämnat idag men nu fick jag ju inte chansen, men jag
vill ändå lägga ut bild, snälla Elin titta inte! Hihihi - där själva tröjan kommer från mitt jobb, nu pimpad by me!
Sen målade jag även på en gammal jeansjacka. En svart kappa kanske hamnar under penseln snart...

 

Postat av: Patrik

Ida-aktiga kvällar verkar bättre än Svensson-aktiga :)

Svar: TACK! Det tycker iofs jag med. Men ibland hade det inte skadat med någon som typ fixade mat åt en och höll en kvar på jorden (med rätt dygnsrytm) lite... ^^
Ida

2013-02-11 @ 18:21:53
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Petra

Vad använder du för slags färg till kläder?

P.s. jag läser inte låsta bloggen längre för det krånglar, det gick på min gamla mobil. Skriver rätt lösen och så men det kommer upp flera gånger, och sen går det inte. Men det var kul så länge det varade : )

Svar: Jag bytte lösenord för ett tag sedan men visst fick du det nya? : ) Ja jag har hört att det verkar krångla via mobil. Konstigt. Fast jag har ingen surfmobil så jag vet inte hur det där funkar....
Det är textilfärg från Panduro! I flaska. Målar med pensel : )
Ida

2013-02-11 @ 19:24:00
Postat av: Hörni!

Det blev jättefint! Och vad snyggt du har hemma. Mysigt, och söt kisse. :)

Kul att du tittade in från Patrik! :)

Svar: Tack så jättemycket! Gånger tre! : ) Kul att du kikade tillbaka!
Ida

2013-02-11 @ 20:50:37
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Petra

Panduro, självklart! Har planerat att köpa nya nitar och patches för att pimpa kläder, skor och allt annat textil så det passar ju in. Ja, det funka med min gamla, inte på min nya och inte via datorn.

Svar: Nitar kan man köpa på Shock! Där har jag köpt mina. Men det kanske finns på panduro också... eller så kan man slakta alla gamla coola skärp som gått sönder som man GIVETVIS sparat! : D Hihihi.

Men vänta, inte via datorn heller? : /
Ida

2013-02-11 @ 20:56:55
Postat av: Eve

Blidde så glad när du hörde av dig minsann! KOmma ut lite, asskönt!

Svar: Jaaa, och jag var glad att du svarade! : ) Mer kvalitetstid åt folket!
Ida

2013-02-11 @ 21:28:58
URL: http://eveseden.blogg.se
Postat av: Carro Blomqvist

åh vad fina tryck : )))

vad är de du har under ögonen? hjälper de mot påsar/ringar? haha... I neeeeed, isåfall :P

Svar: Thank you : ) Njaeh, vet inte, det är som en foundation fast i fluff-form. Hahaha. Dream matte mousse heter den. Så det är inget high tech, men ger en fin färg tycker jag : )
Ida

2013-02-11 @ 21:45:54
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag snokar runt på tradera. De finns så sjukt mycket pysselgrejer där. Nej, har testat både med Firefox och Explorer, jag fyller i användarnamn och lösenord och då kommer det upp igen, och igen till slut så skickas man visare och då står det att jag inte har åtkomst. Jag har bara läst den via min mobil innan. Det är väl något fel med inställningarna på mitt internet. Men nu vet du varför jag inte kommenterar där : )

Svar: Men vad kasst! I'm so sorry! Vet inte vad jag kan göra åt det... kan nog inte gör något. It sucks! Min dator håller också på och muppar sig en massa just nu, har inte kunnat öppna några program eller webläsare sedan igår kväll. Tur man har bra svågersupport! Men såhär ska det ju inte vaaaraaa....
Ida

2013-02-11 @ 22:42:15
Postat av: Linn ♡ (Foto & Skönhet)

sv; tror jag håller med lite ;)

Svar: : )
Ida

2013-02-12 @ 11:35:09
URL: http://linnahlborg.se
Postat av: Linn Svensson

vilken häftig blogg du har!! har du ätit någon semla idag? KRAM

Svar: Tack snälla!! : ) Neeej, det har jag inte, men jag har tänkt på dem hela dagen, omnomnom... har du? Kramis!
Ida

2013-02-12 @ 18:46:49
URL: http://nattstad.se/liinnrs
Postat av: Patrik

Sv: Ja, lite "Svensson-balans" är nog rätt bra ändå. Skulle jag också behöva...

Svar: Min boyfriend är iofs ännu värre så vi lär ju aldrig se dagsljuset ihop.... ^^ HAHA.
Ida

2013-02-12 @ 21:00:22
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Egentligen blir det lite av en "ond cirkel" med fel dygnsrytm. Sitter en "klocka" i knoppen som behöver dagsljus för att gå rätt. Helst ljus på morgonen eller förmiddagen. Och, får man inte det dagsljuset så blir det lite fel med rytmen. Plus man missar en massa D-vitaminer från solen. Kanske därför din käke bråkar? Massa grejer i kroppen som vill ha Svensson-rutiner.

Svar: I know! Jag missar en massa dagsljus. När jag jobbar är jag uppe tidigare men sen står man ju inne hela dagen... helt värdelöst. De dagar man är ledig och går upp tidigt hinner man med en massa saker och det känns SÅ BRA. Men jag känner alltid att jag ligger så himla efter med sömnen så det är svårt att motivera sig att gå upp tidigt när man FÅR sova...
Ida

2013-02-12 @ 21:21:27
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Lite så tänker jag också, att det är lika bra att sova så länge man kan, bara för att man kan (sov rätt dåligt en tid för några år sedan). Men, brukar komma ur sängen vid 10 i alla fall.

Kollade symptom på D-vitaminbrist och högre risk för inflammation fanns med (käken?). Ska visst gå att mäta om man har brist, i så fall kanske det vore värt att testa något tillskott?

Svar: 10 är ju ändå en rätt bra tid. Så långt kan jag sträcka mig... : )
Jag borde absolut gå och testa vad jag har brist på. Detär nog inte bara semlor... Så kanske man skulle kunna styra kosten lite. Jag äter ju verkligen jättedåligt och fel.
Ida

2013-02-12 @ 21:30:36
URL: http://patrikludvigsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0