Tröstshopping & sånt.

Aftonbladet:
"Lena Berglund, 27, blev arbetslös den 3:e april.

Nu, 19 veckor senare, väntar hon fortfarande på ersättning från a-kassan."

Ha, det är alltså dit man skulle ha vänt sig?
Till AB alltså. Min a-kassa kom igång i FÖRRGÅR och jag blev arbetslös bara tre
dagar efter henne. Det är en sjuk värld vi lever i. Nog för att jag inte har någon
4-årig son att försörja, som hon har, men en 11-årig katt och mig själv!
And that's enough. The money, on the other hand, is not.
Hon har dock fått ett jobb nu. And I have not.

Igår tröstshoppade jag. Jodå. Ekonomiskt värre.
Först en jävla höstjacka från Lindex! 699 spänn. Poff!


(men fick 200 spänn i rabatt eftersom jag handlade för över 800 spänn)

Så, höstjacka (säkert vinter- också) plus Stones-tisha för 648 spänn.

 Och lite smink.

Usch vad ni dömer mig nu.
Jag känner det på mig.
Det kommer hursomhelst bli pannkaka av allt i slutändan.
Då kan jag väl passa på att njuta lite på nedfärden?

Nu är det dags för klädombyte, dusch om jag hinner, smink, och promenad
till den sedvanliga Mälaren-runt-gräsmattan! Picknickmys med familjen och glo
på alla snygga bikes!! Wroom wroom.



 


Postat av: Michelle

Lång väntetid hos A-kassan

Sverige 14 aug 20:22

Den som blir arbetslös kan tvingas vänta i över fyra månader på pengar från A-kassan. På grund av att så många förlorat sina arbeten har trycket på kassorna ökat kraftigt och det gör att väntetiderna blir längre och längre. I juli månad fick nästan 160.000 personer arbetslöshetsersättning, vilket är 30 procent mer än samma månad förra året, skriver DN.

2009-08-15 @ 12:30:28
Postat av: Linna

ååå vilken fin jacka. å den där mascaran har jag med sååå bra! puss på dej

2009-08-15 @ 16:19:20
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Ida

Michelle - va?

2009-08-15 @ 16:50:45
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Carro

Ida, du är värd både jackan, sminket och tröjan, så försök att inte ha dåligt samvete, för du är verkligen värd sakerna du köpte idag.

2009-08-15 @ 19:46:45
Postat av: ..:Sarah:..

men oj va snygg du va !

2009-08-17 @ 20:02:40
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

De som dömer dig har inte gått en miljon mil i dina skor :)

2009-08-17 @ 21:13:27
Postat av: Michelle

Det stod på blockets nyheter. Jag ville bara visa dig vad det berodde på, varför så många fått vänta på sina pengar däribland du.

2009-08-18 @ 08:11:34
Postat av: Ida

Jojo.. men att de skickar nya "begäran om kompletteringar" hela tiden istället för att be om dem från början, det är oförlåtligt..

2009-08-18 @ 12:25:15
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Eva

Närå! Unna dig medan du kan såklart. Men se till att hålla i lite pengar iaf! :) Ett tips! ha en loppis å tjäna lite pengar, de e rätt kul också!

KRAM

2009-08-18 @ 12:58:48

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0